Kineska ulaganja u Europi uvelike su se promijenila i sada su fokusirana na automobilske baterije i osnivanje startupova, pokazalo je u utorak istraživanje China Institute Mericsa i Rhodium Groupa. Prvi puta od 2008. godine kineski ulagači lani su više ulagali u osnivanje podružnica i u izgradnju tvornica nego u kupnju kompanija, utvrdili su u China Institute Mericsu i Rhodium Groupu.
Vrijednost kineskih akvizicija u Europi pala je za čak 22 posto, na 3,4 milijarde eura.
„Izravna ulaganja nisu tako striktno regulirana kao kontroverzne akvizicije u ključnoj infrastrukturi ili tehnološkom sektoru”, objasnio je glavni ekonomist Mericsa Max Zenglein.
Novi projekti pokrenuti su uglavnom u automobilskom sektoru, utvrdili su autori istraživanja, izdvojivši ulaganja kineskih proizvođača baterija, poput CATL-a, Envision AESC-a i SVOLT-a, u tvornice u Njemačkoj, Britaniji, Francuskoj i Mađarskoj.
Te četiri zemlje privukle su čak 88 posto izravnih kineskih ulaganja u Europi, ali i najviše akvizicija i spajanja.
„Promjenjivi obrasci ulaganja jasno pokazuju snagu kineske konkurencije, posebno na području e-mobilnosti”, rekao je Zenglein.
„Kineske kompanije ulažu milijarde u europski lanac vrijednosti u sektoru e-mobilnosti i postale su važan igrač u energetskoj tranziciji”, zaključila je direktorica Rhodium Groupe Agatha Kratz.
Komentari