Gorući iranski tanker koji je potonuo u Istočnom kineskom moru u nedjelju, u najgoroj nesreći naftnog tankera u desetljećima, ostavio je za sobom 10 milja dugačku naftnu mrlju dok se crni dim i dalje uzdiže s te lokacije, objavili su u ponedjeljak kineski mediji i japanske vlasti.
Kineska državna televizija CCTV izvijestila je da je mrlja široka jednu do četiri nautičke milje te da se od nedjelje nekoliko puta povećala, što izaziva veliku zabrinutost za morski ekosustav bogat ribom i pticama.
Mrlja je primijećena u nedjelju istočno od lokacije potonuća broda, navodi CCTV.
Počela je operacija čišćenja morske površine, a spasilačke ekipe zaustavile su potragu velikih razmjera za preživjelima i sveli je na “normalne” operacije.
Tanker u vlasništvu iranske kompanije, koji je registriran u Panami, prevozio je ultralaki oblik nafte poznat kao kondenzat koji je opasniji za okoliš od sirove nafte zbog toksičnosti.
Kondenzata je na brodu bilo 136 tisuća tona što je ekvivalent milijunu barela.
Tanker Sanchi, koji se sudario 6. siječnja s drugim brodom u Istočnom kineskom moru i od tada je plutao zapaljen, u nedjelju oko podneva po lokalnom vremenu “iznenada je buknuo” i potonuo, javila je televizija.
Kineska državna uprava za oceane priopćila je u nedjelju da gori velika količina nafte u okolnim vodama zbog toga što je eksplozija probila trup broda.
Ovo je najveće naftna mrlja od 1991. kada se izlilo 260.000 tona nafte kod obale Angole.
Crni dim i dalje se uzdiže s mjesta potonuća, priopćila je u ponedjeljak japanska obalna straža.
Poslana su dva patrolna čamca i zrakoplov na to područje u potragu za nestalom posadom i kako bi procijenili situaciju, rekao je glasnogovornik obalne straže.
Kineska spasilačka ekipa pronašla je u subotu dva tijela na palubi tankera, javila je Xinhua. Još jedno tijelo nađeno je 8. siječnja.
Iranski dužnosnici izjavili su u nedjelju kako se preostalih 29 članova posade smatra mrtvima. U posadi je bilo 30 Iranaca i dva građana Bangladeša.
Komentari