Kia Sorento 4. generacije unaprijedio je dizajn i opremu, a dostupan je u dizelskoj (194 KS), hibridnoj (215 KS) i plug-in-hibridnoj verziji (252 KS)
Autor: Željko Marušić
Nakon dobre tri godine na tržištu, Kia Sorento četvrte generacije temeljito je redizajniran. Za razliku od novog modela Kia EV9, novi Kia Sorento i dalje koristi klasičnu rešetku Tiger Nose, koja je zauzvrat malo više prilagođena Sportageu. Osim toga, logo KIA sada se nalazi na poklopcu motora, koji je također prilagođen, umjesto na rešetki. U pogledu s boka, ništa se nije promijenilo osim novih dizajna naplataka: plug-in i full hybrid voze na 19-inčnim kotačima, dok dizelska verzija ima izbor između 18 ili 20-inčnih naplataka.
Straga se malo toga promijenilo u usporedbi s prednjom stranom: stražnja svjetla sada su povezana preko šipke. Osim toga, branik ima novi dizajn, a vrata prtljažnika imaju novi Kijin logo. S faceliftingom sada možete birati između deset boja, uključujući tri nova metalik tona Volcanic Sand, Interstellar Gray i Cityscape Green. Kia Sorento ima samo 4-cilindarske motore u verzijama dizel, hibrid i plug-in hibrid. Raspon pogona uključuje plug-in hibrid kao najsnažniji motor s pogonom na sve kotače te puni hibrid i dizel 2,2, s pogonom na prednje kotače i 4×4.
Turbodizelaš 2.2 ima 8-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, dvije hibridne varijante imaju 6-stupanjski automatik. Turbodizelaš 2.2 ima snagu od 194 KS (142 kW). S kombinacijom 1,6-litrenog turbobenzinskog motora i elektromotora, potpuni hibrid sada ima izlaznu snagu sustava od 215 KS (158 kW). Plug-in hibrid ima sinergijsku snagu od 252 KS (185 kW). S baterijom od 13,8 kWh samo na struju može prijeći uspio prijeći do 57 km (WLTP). Kapacitet vuče je do 2,5 tone u dizelskoj verziji, do 1,1 tone u plug-in hibridnoj.
Jedna od prednosti redizajniranog modela Kia Sorento, koji je zadržao dužinu od 4810 mm, širinu od 1900 mm i visinu od 1695 mm je raskošno dimenzionirana unutrašnjost, koja se može konfigurirati s pet ili sedam sjedala. Uz facelifting, Zakrivljeni panoramski zaslon osjetljiv na dodir sada ima dimenziju 12,3 inča i stoga je iste veličine kao digitalni kokpit. Head-up zaslon na vjetrobranskom staklu prikazuje informacije u veličini od deset inča. Ažuriranja karte i drugog softvera sada obavljaju se “bežično”.
Novost je i digitalni ključ automobila (Digital Key 2.0), s kojim se pametni telefon može koristiti kao ključ vozila, digitalni unutarnji retrovizor koji prikazuje slike sa stražnje kamere i sustav autentifikacije otiska prsta ugrađen u središnju konzolu. To omogućuje aktiviranje individualnog profila i pokretanje vozila. Takozvana “premium opuštajuća sjedala” za prvi red sjedala mogu se pomaknuti u ležeći položaj. Novost je i vozačevo sjedalo Ergo Motion, koje nudi funkciju masaže i kod kojeg se lumbalna potpora i bočni podupirači naslona također mogu mijenjati.
Grijani kožni upravljač sada se može električno podešavati po visini i dubini. Ovisno o konfiguraciji sjedala, obujam prtljažnika je 910 litara i porasti do 1996 l s preklopljenim sjedalima. Nakon utovara, vrata prtljažnika mogu se zatvoriti automatski. Novi Kia Sorento nudi sve bitne elemente sigurnosnih sustava: adaptivni tempomat temeljen na navigaciji, asistent za mrtvi kut s intervencijom pri upravljanju i kočenju, upozorenje na poprečni promet straga s funkcijom kočenja u nuždi, asistent pri izlasku, pomoćnik za daljinsko parkiranje za parkiranje na daljinsko upravljanje i pomoćnik za izbjegavanje sudara.
Novi dodatak je Highway Assistant 2.0, koji može samostalno promijeniti vozni trak pri određenoj brzini čim osoba za volanom trepne u odgovarajućem smjeru. Uz funkciju skretanja, upozorenje na prednji sudar sada također ima detekciju poprečnog prometa i po potrebi izvodi manevre izbjegavanja. Sustav također sada sprječava sudare s vozilima ispred ili nadolazećim vozilima u susjednoj traci. A optimizirana kamera za sveobuhvatni pogled s sada trodimenzionalnim zaslonom osigurava veću sigurnost pri manevriranju.
Komentari