Katica Glamuzina: “Od ukupnog broja predstavki na pravosuđe se odnosi njih 20 posto, najveći dio povezan je sa sudstvom”

Autor:

21.06.2023., Zagreb - Sabor 16. sjednicu nastavlja  izjasnjavanjem o podnesenim amandmanima. Bojan Glavasevic, Katica Glamuzina Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Predsjednica saborskog Odbora za predstavke i pritužbe Katica Glamuzina rekla je u srijedu da je taj Odbor lani zaprimio 210 predmeta, odnosno nešto manje nego godinu ranije, a najviše ih se odnosilo na područja pravosuđa i uprave, pri čemu su se ljudi žalili na rad sudova i neljubaznost zaposlenika u upravnim tijelima.

Glamuzina je, podnoseći u Hrvatskom saboru izvješće o radu tog Odbora za 2022. rekla da područje pravosuđa i uprave sačinjava skoro polovicu predstavki građana u toj godini (njih 100). No, veći dio odnosi se na upravu.

“Od ukupnog broja predstavki na pravosuđe se odnosi njih 20 posto, a najveći dio predmeta povezan je s nezadovoljstvom radom sudova. Ljudi lišeni slobode žalili su se na uvjete u zatvorima i kaznionicama dok je 15 predstavki usmjereno na postupanje DORH-a i Uskoka”, pojasnila je.

Osvrćući se na predstavke vezane uz rad uprave, pojasnila je da ih je bilo 13 više nego za pravosuđe. Pri tome su se građani najviše žalili na neljubaznost i neprofesionalnost pojedinaca koji rade u tijelima državne uprave kao i u jedinicama lokalne i regionalne samouprave.

Osim na pravosuđe i upravu, građani su se žalili i na nemogućnost ostvarivanja prava iz područja prava iz mirovinskog i zdravstvenog osiguranja,  socijalne skrbi i zaštite obitelji. Također, žalili su se i na stambene, komunalne i imovinsko-pravne probleme te one iz područja rada i radnih odnosa.

Glamuzina je navela i da je u usporedbi s 2021. godinom zaprimljeno oko osam posto manje predmeta i bilo je oko šest posto manje telefonskih poziva Odboru.

Trend: Građani postavljaju pitanja izvan nadležnosti Odbora

Istaknula je i da je prisutan trend obraćanja građana pisanim predstavkama i pritužbama u vezi s pitanjima koja nisu u nadležnosti Odbora.

Tako Odbor dobiva i primjedbe tipa – ne sviđaju mi se tenisice koje sam kupio u dućanu , što sada da radim?, nisam zadovoljan time što nisam primljen u kviz “Potjera” savjetujte me što da radim.

“Na svaki takav upit mi moramo odgovoriti i svaki takav upit zahtjeva reakciju iako njihovo rješavanje nije u nadležnosti Odbora”, rekla je.

Građani im se obraćaju s neobičnim pitanjima i telefonskim putem.  Jedan građanin rekao im je da je “spojen na struju te dobiva razne informacije od kojih ga boli glava” dok drugi nije bio zadovoljan načinom na koji jedan od potpredsjednika Hrvatskog sabora vodi sjednicu.

Građanka se požalila da ju netko proganja i da policija kojoj se obraća ne mari za njezin problem pa je susjedi čudno gledaju.

Oporba Građani upozoravali na korupciju i dugotrajnost sudskih postupaka

Tijekom rasprave i vladajući i oporbeni klubovi podržali su izvješće, pri čemu su oporbeni upozoravali da se najviše pritužbi odnosi na rad pravosuđa i uprave.

SDP-ova Martina Vlašić Iljkić upozorila je da su se pritužbe odnosile na dugotrajnost postupaka i neprofesionalno ponašanje djelatnika, te upozoravale na korupciju i zlouporabe položaja i ovlasti.

HDZ-ov Stipan Šašlin smatra, pak vrlo pozitivnim trendom na koji ukazuje podatak po kojem je za oko osam posto smanjen broj predmeta u odnosu na 2021. godinu. Ocijenio je kako to pokazuje  da institucije u zemlji rade bolje.

Smatra da su i pozitivni makroekonomski pokazatelji posljednjih godina utjecali na bolju kvalitetu života u zemlji, a što u konačnici rezultira i smanjenjem nezadovoljstva i pritužbi građana

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.