Pijanist Zvjezdan Ružić snimio novi spot na Brijunima
Zvjezdan Ružić, pijanist, aranžer i skladatelj, sve poznatiji postaje po svojim nastupima. Nakon što je postavio klavir i mellotron u kanjon Rječine kako bi snimio videospot za skladbu „Abundance & Peace“ sa svog posljednjeg albuma „Delightful F“, pa postavio klavir na plutajuću pozornicu posred Drugog jezera u Maksimiru u Zagrebu i održao koncert pred gotovo 3000 ljudi, pa u vrijeme karantene postavio klavir na mul u Voloskom i emitirao ga putem live streama na Facebooku, peterostruki dobitnik Porina odlučio je klavir postaviti na još jednu pozornicu u prirodi: rimske ruševine u čuvenoj uvali Verige u Nacionalnom parku Brijuni:
„Duže vrijeme sam maštao o tome da napravim koncert na Brijunima. Tvrdim da ništa nije slučajno te da u svemiru postoji sinkronicitet koji odredi kada, kako i zašto. U doba karantene otkrio sam medij koji me može povezati s ljudima i u vremenima kada je javno okupljanje bilo onemogućeno. Bili su to teški dani za nas glazbenike jer nije bilo publike ispred nas da bi nam pljeskala, ali koncept live streaming koncerta dao mi je nadu da možemo ostati povezani. Ova karantena inspirirala me da napravim još jedan live streaming koncert s predivnih Brijuna. Naravno, ne odustajem ja od svoje vizije da u Verigama održim koncert pred publikom. S obzirom na to da je priroda mjesto gdje boravim kada ne provodim vrijeme za klavirom te da sam ambasador inicijative BACKTOBLU, odlučio sam priču podići na edukativni nivo. Naime, jako se malo priča o problemima onečišćenja mora i oceana, nitko ne piše o tome da se svake sekunde u svijetu u ocean iskrca kamion plastičnog otpada. Nitko ne piše da su u dvije od tri ribe namijenjene za ljudsku konzumaciju pronađeni komadići plastike. Problem je trebalo početi rješavati jučer, a mi još uvijek ignoriramo temu koja nas se svih tiče. Osim live streaming koncerta, tog smo dana na tri lokacije snimali i videospot za moju novu skladbu ‘It’s a Trap’. Snimanje je započelo u safari-parku, gdje su me dočekali i okružili zebre, konji, krave i ljame – vrlo raspoloženi za slušanje moje glazbe. Sljedeća lokacija za snimanje bila je livada pored golf-terena, dok je treća lokacija za videospot bila ujedno i ona s koje sam održao live streaming koncert – rimske ruševine u uvali Verige.”
Ružić je umjetnik koji iznenađuje publiku jer mu je to važno:
„Uvijek nastojim sebe izvući iz svake zone komfora i ostvariti svoje vizije, maštanja. Vjerujem da je frekvencija misli ta koja nas vodi i koja u mnogočemu odlučuje tijek našeg ‘putovanja’. A mene moje misli vode svakamo. Uvijek maštam neke svoje ‘filmove’, a kada nešto vidim, to bude toliko jaka slika da od nje ne odustajem lako. Naravno, najčešće ispadne i bolje no što zamislim – čak i onda kada se planovi izjalove. Čvrsto vjerujem da je sve baš kako treba biti. Takva je bila i situacija sa snimanjem spota na Brijunima. Ja sam od prvoga dana zamišljao sebe okruženog zebrama u safari-parku. Prvo su u parku rekli kako je mala šansa da će mi uopće moći dozvoliti da postavim klavir među životinje. Kada su mi odobrili unos klavira među njih, odmah su mi napomenuli da je jako mala šansa da se zebre uopće približe, s obzirom na to da su jako plahe. Međutim prve životinje koje su mi prišle dok sam svirao klavir bile su upravo – zebre. I takvih priča imam puno.”
Glazbenik je dokazao da klavir može biti moderan, zabavan, zanimljiv, a projektom Pianotron spojio je dva naizgled nespojiva instrumenta – koncertni klavir i mellotron. Napravio je to jer je, kaže, u sebi čuo taj zvuk koji u svijetu nije postojao:
„Kada sam krenuo stvarati Pianotron, poželio sam čuti kako to drugi glazbenici rade. Tada, na moju veliku žalost, a zapravo na moju sreću, nisam pronašao nijednu snimku nalik Pianotronu. I tu je krenulo moje putovanje, putovanje na kojem sam iz nule počeo stvarati svoj zvuk, graditi svoju glazbu izvan svih zona komfora kao nikada prije. I tako je nastao album ‘Delightful F’. U međuvremenu sam poželio dodati u svoj Pianotron još i zvuk udaraljki. Tako sam došao na ideju da kupim pedalu koju ću svirati nogom, a u koju mogu usnimiti vlastite zvukove.
Tako je stigla prva pedala, koja je opet otvorila nove horizonte u mom glazbenom stvaralaštvu. Kasnije sam odlučio nabaviti još jednu pedalu kako bih, uz to što svakom rukom sviram drugi instrument, mogao i nogom stvarati dva različita zvuka u skladbama. Onda je došla karantena, koja je bila itekako plodna po pitanju mog stvaralaštva, te sam komponirao devet skladbi za novi album. A te su skladbe opet otvorile neke nove horizonte i okrenule Pianotron u još jednom novom, razigranijem, odvažnijem smjeru. Sad sam naručio još dvije pedale, što znači da ću na novom albumu koristiti čak četiri pedale koje sviram nogom. Ono što ja pokušavam jest stvoriti zvuk koji meni svira u glavi, glazbu koja je spoj svih mojih iskustava i svih mojih afiniteta. Jedino mi je bitno da je meni dobro i da mene uzbuđuje jer samo tada će biti dobro i mojoj publici.”
Komentari