Kapica ventila gume nema funkciju, kako mnogi misle, spriječiti ispuštanje zraka, to je funkcija opružnog ventila, nego spriječiti ulazak vlage i nečistoća
Vlaga i nečistoće oštećuju brtveće konusne plohe ventila automobilske gume, koje brtve silom zavojne opruge i silom generiranom tlakom zraka. Posljedica je smanjenje tlaka zraka u gumi. Zbog toga treba imati kapice na svim ventilima te redovito provjeravati tlak zraka u gumama, tim više što se zrak gubi i u potpuno ispravnim kotačima, kroz mikro-pore u gumi, brtveće vijence guma s naplatkom i ventilima.
Ako je sve ispravno, gubi se oko 0,1 bar na mjesec odnosno 1000 km. Često i više. Padom tlaka zraka povećava se trošenje gume i potrošnja goriva te pogoršava prianjanje (povećava zanošenje, produžuje zaustavni put). Dakle, nužna je redovita kontrola tlaka zraka u automobilskim gumama te podešavanje po potrebi, prilikom dolijevanja goriva ili barem jedanput u 15 dana.
Komentari