Posljednjih mjeseci, a posebno od ljeta, prometne gužve postale su problem broj jedan za građane Zagreba. O tome su za HRT govorili prometni stručnjak Željko Marušić i gradski zastupnik Mosta Trpimir Goluža.
Prometni stručnjak Željko Marušić smatra kako se loše stanje napravilo još gorim.
“Najbrže rješenje bilo bi da se zaustavi blokovska strategija parkiranja koja će otežati stanje u gradu, jer će smanjiti cirkulaciju parkirnih mjesta. Treba hitno vratiti stanje od Deželićeve, Masarykove do Tesline na staro stanje i otvoriti staru Vlašku koja je paralizirala onaj već potkapacitirani sjeverni pravac. I treba intenzivirati izgradnju Jarunskog mosta“, rekao je.
Smatra i kako su se konzultirale krive osobe kada su se odredile prometne točke gdje će se raditi radovi.
“Donesene su nestručne odluke. Napravljen je autogol u više razina, ali vrijeme je da se stvari počnu poboljšavati. Treba gledati kako poboljšati zagrebački promet na način da smanjimo broj vozila u gradu”, istaknuo je.
“To je taj Stockholmski sindrom gdje se čovjek navikne na svog zlostavljača i počne ga na neki način uvažavati. Mi smo se već navikli na nefunkcioniranje odvoženja otpada, navikli smo se na nefunkcioniranje javnog gradskog prijevoza. Zadnja tri mjeseca došlo je i do eskalacije problema prometnih gužvi koje su nesnosne, koje nikad nisu bile takve u gradu Zagrebu“, smatra Trpimir Goluža gradski zastupnik u zagrebačkoj skupštini (MOST).
“Ja vjerujem da će građani grada Zagreba 18. svibnja 2025. jako dobro prosuditi kome će dati svoj glas, jer ovako kako ne funkcionira grad Zagreb, to je potpuno zabrinjavajuće i bojim se da bi još jedan mandat Možemo! grad Zagreb doveo u potpuni kolaps, dodao je.
Rekonstrukcija Voćarske
Osvrnuo se i na odluku da se kreće u rekonstrukciji Voćarske ulice.
“Kad praktički cijeli grad Zagreb ide na groblje posjećivati svoje pokojnike, gradska vlast donijela je odluku da kreće u rekonstrukciju Voćarske ulice, koja je jedna od glavnih pristupnih cesti prema najvećem zagrebačkom groblju”, kaže.
“Vi da to donesete morate uistinu biti posvađani sa zdravom pameti. Zbog čega je to bilo nužno donijeti tjedan dana prije Dana mrtvih i zašto bi se to sad trebalo obnavljati? To su nevjerojatne stvari“, govori Goluža.
Ističe da grad Zagreb vodi ekipa potpuno nesposobnih ljudi, koji nemaju potrebna iskustva, niti znanja za vođenje ovako velikog sustava.
“Međutim, to nije najveći problem. Najveći problem je što oni ne žele konzultirati ljude koji znaju rješenje potencijalnih problema. Oni su otvorili deset gradilišta u gradu Zagrebu gdje se paralelno radilo na samo tri ili četiri. I zato je to produžilo radove”, kaže.
“Ovi radovi su trebali biti gotovi prije dva mjeseca i tada ne bi došlo do ovako kolapsa”, rekao je, te istaknuo kako on nije prometni stručnjak, ali da je čovjek koji priznaje važnost struke.
“Nikad se ne bi upustio u ovako rješavanje bez konzultacija s ljudima za koje bi pouzdano utvrdio da to mogu riješiti. Ovo što se događa u gradu Zagrebu je jedan eksperiment nad građanima grada Zagreba što se tiče prometa. Taj eksperiment vodi magistar psihologije“, kaže.
“To je očito jedan unaprijed smišljeni pokušaj stvaranja prometnog kaosa. Nije problem što on vodi ured za promet, nego je problem zato što se ne konzultira sa ljudima koji znaju i koji mogu ponuditi rješenje”, rekao je Goluža.
40.000 više registriranih vozila
Osvrnuo se i na argument Možemo! da se povećao broj automobila, te da je u Zagrebu 40.000 više registriranih vozila.
“Vjerojatno građani grada Zagreba ne bi smjeli kupovati automobile, nego samo bicikle i romobile prema ovoj gradskoj upravi. To su smiješni razlozi. Oni traže razloge da bi sebe ekskulpirali odgovornosti. Prvo im je bila kriva kiša, klima, rast trave, Milan Bandić… a sad su zločesti Zagrepčani koji kupuju automobile“, naglašava Goluža.
Marušić ističe da podatak da je 40.000 vozila više treba uvjetno promatrati.
“Prvo, to je u protekle četiri godine, ali 40.000 više registriranih vozila ne znači 40.000 više vozila na cestama. Zato što imate veći standard više vozila u obitelji, ali se isti broj vozila vozi. Iduće se raspodjeljuje, dakle, više vozila je parkirano”, govori.
“To pokazuje koliko je važno rješavati problem u mirovanju. Problem parkiranja treba rješavati izgradnjom novih parkirališta, iskorištavati postojeći prostor izgradnjom novim tehnologijama rotacijskim garažama”, kaže Marušić.
Bicikli i biciklističke staze
Jesu li biciklisti profitirali novim zelenim prometnim rješenjima?
“Kad nekontrolirano širite biciklističke staze, to može biti kontraproduktivno. Imamo apsurd da su preko pješačkih zebri iscrtane staze za bicikle. To je jedan dualizam u propisima, na to sam ukazivao”, kaže.
“Ova cijela euforija zatekla je i policiju i to treba u zakonu o sigurnosti promijeniti, jer temeljni propis je na zebri. Ne možete vi na zebri mijenjati propise. Na svim pješačkim prelazima biciklisti i romobilisti moraju sići sa svojih vozila“, rekao je Marušić.
Sve više terenih vozila na gradskim cestama
Marušić se osvrnuo i na sve više teretnih vozila na gradskim cestama.
“Savjetovao bi gradske vlasti da analiziraju kako je gospodarski promet riješen u Rimskom carstvu. Kako su oni organizirali dostave tijekom noći. To treba biti organizirano pametno tijekom noći, a ne da dostavna vozila na Zelenom valu uredno staju sa četiri žmigavca i ovaj zagušeni promet dodatno zagušuju”, govori.
“Promet gospodarski treba rješavati i prometnim gospodarskim mjerama, ali to mora funkcionirati tijekom noći. Ne može se dogoditi da u isto vrijeme imate ovaj vršni promet i gospodarski promet“, kaže Marušić .
Drama u osnovnoj školi
Goluža se osvrnuo i na dramu koja se odvija u jednoj zagrebačkoj osnovnoj školi.
“Radi se o talačkoj krizi, ali kompletnog društva. Ovo je pokazatelj potpunog institucionalnog nefunkcioniranja. Ovaj problem ne traje 2-3 mjeseca, to traje godinu i pol. Institucije su se pokazale krajnje nesposobne da riješe taj problem”, istaknuo je.
“Postavlja se pitanje, što taj očito bolestan učenik, koji ne može normalno pohađati nastavu, mora napraviti da se napokon riješi taj problem. Je li nužna neka tragedija širih razmjera pa da se institucije u ovoj državi počnu ozbiljno baviti rješavanjem problema?”, upitao je i dodao kako se nada da se to neće dogoditi.
Pozvao je sve nadležne institucije da naprave sve i da se to riješi u roku od tjedan dana.
“To je moguće riješiti, samo ljudi koji rješavaju te probleme moraju biti ozbiljni”, naglasio je Goluža za HRT.
Komentari