Kanada na istočnoj obali ima dovoljno plina samo za jedan LNG terminal, a u najkraćem bi roku povećala isporuke u Europu iz pogona španjolskog Repsola, izjavio je kanadski ministar za zaštitu okoliša Steven Guilbeault.
U svibnju Ottawa je objavila da pregovara o povećanju izvoza u Europu s domaćom energetskom kompanijom Pieridae Energy, koja je predložila izgradnju LNG postrojenja u Novoj Škotskoj, i s LNG pogonom u vlasništvu španjolskog Repsola.
Kanadska ministrica vanjskih poslova Mélanie Joly rekla je u srijedu da su razgovarali s europskim saveznicima, uključujući Španjolsku i Njemačku, o povećanju izvoza s istočne obale.
Ministar za zaštitu okoliša upozorio je pak u srijedu u intervjuu za Reuters da su kapaciteti za izvoz LNG-a s istočne obale Kanade prilično ograničeni.
“Kako sada stvari stoje, pristup raspoloživoj količini plina imalo bi samo jedno postrojenje”, rekao je Guilbeault u srijedu, dodavši da ideja o gradnji novih plinovoda u Kanadi nije baš “jako realna”.
“U najkraćem bi se roku vjerojatno mogao aktivirati Repsolov projekt jer zahtijeva minimalni broj dozvola – pogon je već tu, a plinovod je u neposrednoj blizini”, kazao je.
Plin se u Kanadi najvećim dijelom proizvodi u zapadnim pokrajinama Alberti i Britanskoj Kolumbiji, napominje Reuters.
Kanada, šesti najveći svjetski proizvođač prirodnog plina, prema podacima iz 2020., trenutačno nema LNG postrojenja. Jedno se upravo gradi na zapadnoj obali.
Do kraja godine izvoz nafte i plina trebao bi se povećati za 300.000 barela dnevno kako bi se poboljšala globalna energetska sigurnost, ali to su, kratkoročno, naše granice, rekao je Guilbeault.
Prilagodba Repsolovog LNG pogona kako bi, osim uvoza, bio osposobljen i za izvoz LNG-a, može pomoći da se opskrba poveća na srednji rok, pod uvjetom da poštuje odredbe o kontinuiranom smanjenju emisija ugljika i metana, naglasio je kanadski ministar.
Taj bi projekt mogao startati prilično brzo, iako bi izvoz LNG-a u Europu krenuo tek za nekoliko godina, upozorio je Guilbeault.
Kanada želi pomoći svojim europskim saveznicima i istodobno svesti emisiju ugljičnog dioksida na nulu do 2050. Dosada su opetovano premašivali ciljane razine.
Čini se da je odobravanje novih projekata fosilnih goriva u ovoj fazi u suprotnosti s klimatskim ciljevima, zaključuje Reuters.
Komentari