U zagrebačkom hotelu The Westin održana je konferencija za novinare, na kojoj je Hrvatski olimpijski odbor (HOO) predstavio kampanju za Olimpijske igre 2024. u Parizu.
Kao i svake predolimpijske godine Hrvatski olimpijski odbor intenzivno radi na pripremama za sudjelovanje hrvatskih sportašica i sportaša na najvećem svjetskom sportskom događaju, a u sklopu toga je i medijska kampanja kojom se želi skrenuti pozornost cjelokupne hrvatske javnosti na ono što nas čeka u olimpijskoj godini.
Obraćajući se nazočnima, predsjednik HOO-a Zlatko Mateša posebno je pozdravio troje olimpijaca – Mateu Parlov Koštro i Niku Fleiss, koja je ovom prigodom bila u novinarskim redovima, te Damira Martina, za kojeg je ustvrdio da će nam i iz Pariza donijeti medalju.
“Ovom kampanjom Hrvatski olimpijski odbor želi približiti hrvatskoj javnosti predstojeće ljetne Olimpijske igre u Parizu kao sportski događaj, ali i promicati duh olimpizma koji nas upućuje na veću suradnju i bolje razumijevanje među narodima. Kolikogod živimo u vremenima konflikata među državama i narodima, istovremeno duhom sporta i olimpizma moramo svi zajedno tražiti puteve mira. Tijekom kampanje isticat ćemo sve ono što povezuje Hrvatsku i Francusku u sportu, kulturi i umjetnosti, jer, osim sporta, olimpijski pokret u svijetu u sebi nosi još puno toga što nas istinski povezuje. Želja nam je da upravo vi, naši stalni medijski pratitelji, uvidite o čemu je riječ u ovoj kampanji i date nam potporu u tom projektu”, kazao je Mateša, koji je upozorio na sigurnosni aspekt Igara glede jučerašnjeg ubojstva švedskih navijača u Bruxellesu.
“Živimo u vrlo složenim i nesigurnim vremenima, a pred organizatorima Igara u Parizu je vrlo teška zadaća – kako spriječiti terorističku ugrozu? Pogotovo se to odnosi na svečanost otvaranja na rijeci Seini s čak 600 tisuća gledatelja”, kazao je Mateša.
Voditelj kampanje, direktor marketinga HOO-a Ranko Ćetković, pojasnio je da će ova kampanja imati širinu i nekoliko valova intenziteta u različitim formama, u kojima će se, osim sportskog aspekta Olimpijskih igara i priča o hrvatskim olimpijcima, pokazati i mnoge zajedničke točke koje povezuju Hrvatsku i Francusku danas, ali i kroz povijest.
Autor kampanje, poznati hrvatski dizajner i komunikacijski stručnjak Boris Malešević kazao je koje su ga ideje vodile u kreiranju kampanje koja je započela prije desetak dana na velikim plakatima u gradovima diljem Hrvatske.
“U svijetu društvenog spektakla i ekonomije pažnje, u kojem živimo, kako ga je lijepo nazvao Jonathan Beller, svatko mora pronaći svoje mjesto pod svjetlima reflektora javnosti. Medijsku pažnju definirao je kao robu, ustvrdivši da je vrijednija od nafte, i, prema Belleru, tko nema medijsku pažnju osuđen je na neuspjeh. Mi imamo sreću da je MOO vlasnik Olimpijskih igara kao najgledanijeg događaja u svijetu. Prošle Igre je gledalo oko tri milijarde ljude i pritom je bitno da se one odvijaju, kako bi se u medijskom smislu reklo – u „real timeu“. Naglaskom na istovremeno željeli smo, prije svega, poručiti da današnja moderna tehnologija svima nama omogućuje da u isto vrijeme možemo biti i u svom domu, i na izletu ili u bilo kojem kraju svijeta i u Parizu na olimpijskom stadionu, zajedno sa sportašima. Istovremenost je realnost današnjeg svijeta, kada govorimo o međusobnoj povezanosti”, kazao je Boris Malešević, ujedno i član HOO-ove Komisije za marketing.
Upravo ta riječ „istovremeno“ bila je vodilja Maleševiću da u kratkoj formi istakne bit kampanje: “Istovremenost je i riječ kojom možemo opisati sportašice i sportaše koji su, osim uspješnih sportaša, i ličnosti s drugim osobinama kao i svi mi – obrazovani, umjetnički nadareni, braća i sestre, majke i očevi… Možemo istovremeno uživati u najboljim francuskim, ali i hrvatskim vinima, jer je to još jedna poveznica među našim državama. Zajedničke su nam i mnoge druge stvari, od karikatura hrvatskog umjetnika Davora Štambuka koji je dobar dio života proveo u Parizu, do Tereze Kesovije i njezinih nastupa u Olimpiji… I naše štrukle mogu ići uz bok francuskim croissantima…“.
Malešević je za kraj dodao da se HOO-ovom kampanjom želi ispričati priča o snazi olimpizma, o sportašima i prijateljstvu.
A snaga hrvatskog olimpizma su sportaši s pomalo nevjerojatnim postignućima za veličinu države i naroda iz kojih dolaze. Dvoje nazočnih vrhunskih sportaša i uzdanica za Pariz – maratonka Matea Parlov Koštro i veslač Damir Martin dočarali su aktualni pripremni trenutak i ambicije za Pariz.
“Maraton je disciplina u kojoj se teško afirmirati zbog sve većeg broja afričkih trkačica. Na Igrama u Tokiju sam bila 21., što je najbolji rezultat jedne hrvatske maratonke na OI-ju, i svakim rezultatom u Parizu boljim od toga, bit ću itekako zadovoljna. Sve utrke koje sam trčala ove sezone pripremne su za Pariz, a za dva tjedna trčim maraton u Frankfurtu. Budući da će maraton na Olimpijskim igrama biti jako težak, s brdovitim usponima, i za vrijeme velikih ljetnih vrućina, one prave pripreme za Pariz odradit ćemo na nekim brdovitim i valovitim predjelima koje još uvijek tražimo”.
Damir Martin o pariškim Igrama najčešće govori kao o „posljednjem plesu“, aludirajući na mogući oproštajni olimpijski nastup, ali sa svakih se Igara vratio s odličjem pa ni sada nije bez takvih ambicija: “Budući da sam i u Riju i u Tokiju gubio ili osvajao medalje na račun centimetara, potrudit ću se u Parizu odraditi dosadniji nastup, bez napetosti, tako da budem ispred svih suparnika i gledam ih za vrijeme utrke. Do tada, kao i svake godine imamo tri svjetska kupa i Europsko prvenstvo, a to su pripremne regate za onu najsjajniju predstavu. Vjerujem da ću dovesti svoje tijelo na najvišu razinu forme i da ću uspjeti pomutiti planove Nijemcima, Nizozemcima, Novozelanđanima koji su malo pomutili vodu u svjetskom veslanju”, kazao je trostruki olimpijski medaljonoša Martin.
Olimpijske igre u Parizu održat će se od 26. srpnja do 11. kolovoza 2024. godine, kampanja HOO-a trajat će punih deset mjeseci uoči njih.
Komentari