Aktualni predsjednik koji traži novi mandat na Pantovčaku, Zoran Milanović, do utorka je na izbornu promidžbu potrošio 167 tisuća eura. Od donatora je dobio 84 tisuće ez+ura, pokazuje financijsko izvješće koje je Milanović dostavio prije svojih protukandidata.
Svih osam predsjedničkih kandidata takva izvješća moraju Državnom izbornom povjerenstvu (DIP) dostaviti sedam dana prije izbora, najkasnije do subote, 21. prosinca u ponoć, a onima koji to ne učine slijede kazne, među njima i novčana koja može ići do 2654 eura.
Financijska izvješća dostavljaju unosom u informacijski sustav na nadzor financiranja izborne promidžbe, a DIP ih objavljuje na svojoj mrežnoj stranici www.izbori.hr prvog radnog dana od dana unosa.
Milanovićevo izvješće o troškovima izborne promidžbe, od 25. studenoga do 18. prosinca, pokazuje da se glavnina troškova odnosi na najam prostora, grafičke i tiskarske te usluge oglašavanja, vanjskoga i na društvenim mrežama, prenosi danas.hr.
MILANOVIĆ: ‘Govorio sam i upozoravao. Ali, hrvatski ljudi ne moraju brinuti’
Tko su Milanovićevi donatori?
Trošak oglašavanja na društvenim mrežama preko tvrtke Promosapiens iz Kašine, koja na svojim stranicama navodi da je “biznis dizajn agencija koja svoj rad temelji na bihevioralnoj znanosti i evolucijskoj psihologiji“, iznosi gotovo 34 tisuće eura. Trošak za “usluge agencija“ preko iste tvrtke, iznosi 25 000 eura, a trošak računalnih usluga oko 6.400 eura.
Trošak različitih vrsta oglašavanja, preko tvrtke Europlakat koja za sebe navodi da je vodeća u kategoriji vanjskog oglašavanja, iznosi nešto više od 33 tisuće eura, a tome treba dodati i 3.900 eura za grafičke i tiskarske usluge te tvrtke, ukupno više od 37 tisuće eura.
Dvaput po 12.500 eura pripalo je i tvrtki Designsystem iz Zagreba, također za grafičke i tiskarske usluge. Od svih zakupa prostora diljem Hrvatske, Zorana Milanovića je najviše stajao zakup Tvornice kulture, ukupno oko 8.500 eura.
Nešto manje od 8.400 eura donacija Milanoviću je uplatilo sedam donatora, najmanje, 20 eura, Zrnka Simić, najviše, po 3981 euro, Kristijan Bodrožić i Stefano Vlahović. Po 50 eura donirali su mu Boris Milošević i Slavko Rebrina, 80 eura Jasenka Redenšek, a 230 eura Petar Matičević.
Iznos od 3.981 eura je maksimalno koliko fizička osoba može donirati pojedinom kandidatu, pravne mogu donirati do 26.544 eura. Svaki od predsjedničkih kandidata na izbornu promidžbu može potrošiti maksimalno 1.061.782 eura.
Komentari