Sramota – ukratko bismo mogli opisati u što se nakon smrti ikone hrvatske zabavne glazbe Jasmina Stavrosa pretvorila njegova službena Facebook stranica, koju je za života vodila Lupo music agencija, pod čijim su lupom vodeća imena hrvatske zabavne i pop glazbe, poput Ivana Zaka, Mladena Grdovića, Zlatka Pejakovića, Željka Bebeka, Davora Radolfija i mnogih drugih.
Sjećanja na kralja zabave, epitet koji ga je krasio veći dio karijere i njegove megahitove poput ‘Umoran sam’, ‘Dao bi’ sto Amerika’, ‘Kad se prijatelji rastaju’ i mnoge druge, zamijenila je pornografija, različiti tipovi ‘vrućih’ žena koji bivše Stavrosove fanove, iz različitih poza, a ima i onih sa životinjama, pozivaju na ‘akciju’.
Ne vjerujući da su njegovi bivši menadžeri to dozvolili, kontaktirali smo broj naveden na Stavrosovoj Facebook stranici.
Kako su Nacionalu rekli iz Lupo agencije, sve je prijavljeno Ministarstvu unutarnjih poslova, koje nam je pojasnilo kako takve i slične stvari, odnosno pokušaj vraćanja stranica stvarnim vlasnicima, funkcionira u praksi.
MUP o hakiranju Facebook profila
“Nastavno na Vaš upit, obavještavamo Vas kako hakiranje Facebook profila predstavlja neovlašteno pribavljanje korisničkog imena i pripadajuće lozinke legitimnog korisnika profila. Policija u takvim slučajevima pribavlja podatke od pružatelja internetskih usluga s ciljem identifikacije počinitelja kaznenog djela ‘neovlašteni pristup’, koje je opisano u članku 266. Kaznenog zakona”, navode iz MUP-a na početku odgovora.
Objašnjavaju kako se policija u slučajevima, kada građani prijave hakiranje svog korisničkog profila na Facebook društvenoj mreži, obraća specijaliziranom portalu tvrtke Meta. Radi se o portalu putem kojeg ovlaštene službe za provođenje zakona traže i dobivaju podatke potrebne za istraživanje kaznenih djela.
‘Plavce’ smo upitali za savjete, kako da građani svoje stranice zaštite od hakera, na što su nam odgovorili da lozinke ne dijele s drugim osobama, te kako preporučuju dvofaktorske autentifikacije kod pristupanja društvenim mrežama, upućujući nas na poveznicu, gdje je sve detaljno opisano.
Također, napomenuli su kako građani više o krađi identiteta mogu saznati OVDJE.
Što kaže struka?
Savjet smo potražili i od Ilije Brajkovića, stručnjaka za društvene mreže iz kompanije Kontra, koji nam je u startu rekao kako Facebook ima groznu korisničku podršku.
“Do kolovoza smo barem imali lokalnu podršku preko agencije Aleph/httpool, pa smo se barem preko njih snalazili, ali sada ni toga nema, pa smo osuđeni na Indijce i njima objašnjavati što i kako”, rekao nam je Brajković, uz napomenu kako nije siguran “koliko MUP može pomoći i imaju li oni neku posebnu liniju prema Facebooku u ovakvim slučajevima”.
Na spomen kako su nam rekli da surađuju s Metom, te kako ih se može kontaktirati, rekao nam je kako da na to zaboravimo.
“Ma kakvi, to ti ne postoji, mora se ići preko chat opcije i nadati se da će s druge strane biti neki normalni Indijac”, pritom ne misleći ništa loše, već upozoravajući kako stvari funkcioniraju, a to je da je podrška ljudima u problemu u pravilu Indijac koji, koliko god se trudio, mora shvatiti problem koji mu predočavate.
Stoga, slično kao i MUP, savjetuje kako se zaštititi od ovakvih stvari, a to je, navodi Brajković, “jakim unikatnim lozinkama (da nemate istu lozinku za sve servise) i dvostrukom autentifikacijom”.
I na kraju – paziti, zdravom logikom, na scam koji dobijete mailom, a riječ je o pokušajima prevare hakera – da od vas izvuku novac, odnosno što god vam treba.
Komentari