Iz Hrvatskih autocesta najavili su novu regulaciju prometa kako bi se smanjile ljetne gužve, tako da će se povećati broj prilaznih traka s tri na četiri u smjeru mora, a ENC će se moći koristiti na svim ulaznim trakama.
U priopćenju Hrvatskih autocesta navodi se kako je ulaskom Hrvatske u schengenski prostor ukinuta granična kontrola na prijelazima s Republikom Slovenijom – kontrola koja je usporavala protok cestovnog prometa.
“Ukidanjem kontrole, očekuje se dodatno pojačan intenzitet prometa koji u Lučkom ulazi na autocestu A1. Stoga su Hrvatske autoceste pristupile poboljšanju propusne moći čvora Lučko u okviru postojećih gabarita autoceste. Kroz nova rješenja planira se olakšati prometni tok i smanjiti gužva na dionici autoceste A1 Zagreb – Split – Ploče, a posebice u prilazu NP Lučko u smjeru mora”, ističe se u priopćenju Hrvatskih autocesta.
U zoni čvora Lučko osigurat će se tako vođenje prometa u kontinuitetu s dvije prometne trake iz smjera Slovenije prema jugu, umjesto dosadašnje jedne prometne trake. Radi se o lokaciji silaznog kraka prema Lučkom-smjer Rijeka/Split.
To bi trebalo doprinijeti ravnomjernijoj raspodjeli prometnih tokova u smjeru mora te će, procjenjuju u Hrvatskim autocestama, smanjiti čekanje za uključivanjem u prometnu traku u prilazu zoni NP Lučko. Također, u zoni prilaza naplatnim kućicama povećan je broj traka s tri na četiri trake.
Dinamičkim upravljanjem naplatnim prolazima uklonit će se situacija ispreplitanja prometa u vršnim satima, primjerice kada se korisnik ENC nalazi u krajnjoj lijevoj traci više neće morati tražiti ENC stazu nego će moći koristiti bilo koju stazu za prolaz. Slijedom toga i prolazak s ENC uređajem i preuzimanjem kartice za ručnu naplatu bit će omogućen na svim ulaznim naplatnim trakama, koje će se otvarati ovisno o prometnoj potražnji prema jugu, ali i prema sjeveru.
Iako te mjere neće riješiti sve probleme zbog ograničenog kapaciteta same dionice Lučko – Bosiljevo, naročito iza naplatne postaje, ipak se očekuje da će pozitivni efekti biti vidljivi kroz smanjenje duljine kolone čekanja na zagrebačkoj obilaznici, smatraju u HAC-u.
Isto tako očekuje se da će se kolone vozila koje čekaju na naplatu, a protežu se na obilaznicu, formirati kasnije te rasipati ranije (kraće vrijeme čekanja u koloni). To će, navodi se, pridonijeti povećanju sigurnosti prometa na obilaznici i u zoni čvora Lučko, a očekuju se i uštede u izgubljenom vremenu u zastojima.
Cilj novih mjera optimizacija je propusne moći svih pravaca u dolasku na naplatnu postaju Lučko. Također se novim rješenjem želi osigurati sigurnost svih sudionika u prometu, te korisnicima smanjiti gubitke u vremenu zbog gužvi i zastoja na ovoj važnoj dionici autoceste.
“Uz pridržavanje ograničenja brzine te obazrivost i suradnju svih sudionika u prometu, moguće je ostvariti siguran i učinkovit promet na dionici autoceste od Zagreba do čvora Bosiljevo, čime će se našim građanima i stranim turistima znatno olakšati putovanje prema turističkim odredištima”, zaključuje se u priopćenju Hrvatskih autocesta.
Komentari