Kako se uz pomoć softvera obogatila autoindustrija

Autor:

epa07393930 European Commission President Jean-Claude Juncker speaks to the media during the opening of the first LAS-EU Summit in Sharm el-Sheikh, Egypt, 24 February 2019. The European Union (EU) and League of Arab States (LAS) summit is held at the International Congress Centre in Sharm El-Sheikh between 24 and 25 February. The summit will for the first time bring together the heads of state or government from both organizations.  EPA/KHALED ELFIQI

Europska istraživačka mreža otkrila je prošloga proljeća veliku aferu na temelju dokumenata CarLeaksa koji su pokazali da je pet proizvođača automobila koristilo vrlo sofisticirani softver kako bi povisilo cijene rezervnih dijelova. Nakon objave tih tekstova Opća uprava za tržišno natjecanje Europske komisije pokrenula je prošloga prosinca i službenu istragu

Europska komisija istražuje skandal oko rasta cijena autodijelova. Prema našim informacijama, Opća uprava za tržišno natjecanje Europske komisije, koja je odgovorna za suzbijanje kartela i ilegalnih sporazuma o cijenama u Europi, otvorila je prošloga prosinca istragu na temelju dokumenata CarLeaksa koje su u proljeće 2018. otkrili Mediapart i njegovi mrežni partneri EIC.

U svojim tekstovima pokazali su da je pet proizvođača automobila (Renault, Nissan, PSA, Jaguar Land Rover i Chrysler) koristilo vrlo sofisticirani softver konzultantske tvrtke Accenture kako bi povisilo cijene rezervnih dijelova za svoje automobile, unatoč tome što su se ionako već prodavali po pretjerano visokim cijenama (PSA, na primjer, prodaje svoje dijelove sedam puta skuplje od njihove kupovne cijene). Accentureov softver omogućio je spomenutim proizvođačima automobila da povećaju svoje cijene od devet do 25 posto, uz ukupnu dobit od 2,6 milijardi eura u deset godina, na izravnu štetu potrošača…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.