Ne forsirajte hladan motor, češće mijenjajte ulje, s filtrom, ne kupujte prejeftina ulja i ‘no name’ filtre, redovito provjeravajte razinu i po potrebi ga dolijevajte, podešavajte ventile, izbjegavajte preniske i previsoke okretaje
Autor: Željko Marušić
Istrošenost motora nužna je posljedica korištenja, a bitno ovisi o načinu i stilu vožnje te kvaliteti održavanja. Trošenje ubrzava svako forsiranje i turiranje motora, posebno kad je hladan.
Umjerena vožnja na nižim okretajima (2000/min kod dizelaša i 2500/min kod benzinaca), dok se motor ne počne zagrijavati, pitanje je i kulture ophođenja prema motoru. Kod visokih okretaja znatno rastu inercijske sile te se povećava trenje i trošenje.
No, mnogi ne znaju da nije dobra ni vožnja na preniskim okretajima. Tada motor pojačano vibrira, u kliznim ležajima otežava se podmazivanje, a problem je i u hlađenju.
Također, kad su ljeti temperature visoke, nije dobro forsirati, jer se povećava rizik pregrijavanja motora, što ubrzava trošenje vitalnih dijelova.
Treba izbjegavati i nagla šaltanja i izmjene opterećenja, dakle voziti umjereno na srednjim okretajima. Iz prtljažnika izbacite sav suvišan teret, jer se time istodobno smanjuje i potrošnja goriva i habanje motora. O tome smo više puta pisali.
A sada je važno istaknuti i ono što u održavanju i servisiranju može pomoći u produljenju vijeka motora, posebno:
10 ZLATNIH PRAVILA
1. Upotrebljavajte kvalitetno motorno ulje,100% sintetično kod turbo motora, polusintetično ili sintetično kod atmosferskog.
2. Uljni filtar izmijenite pri svakoj izmjeni ulja.
3. Ne kupujte nerealno jeftina ulja u trgovačkim centrima.
4. Interval izmjene ulja skratite na 10.000 km, posebno ako pretežno vozite u gradu.
5. Redovita kontrolirajte i po potrebi dolijevajte motorno ulje. Razina treba stalno biti između sredine i maksimuma.
6. Najkasnije na 30.000 km kontrolirajte i podesite zazor ventila (kod motora kod kojih se podešavaju).
7. Uljne depozite u motoru očistite svakih 50.000 km.
8. Rashladni sustav redovito kontrolirajte te na 200.000 km preventivno izmijenite termostat, pumpu rashladne tekućine i hladnjak.
9. Izbjegavajte preniske i previsoke okretaje motora.
10. U zimskim jutrima, dok se motor ne zagrije, vozite s niskim okretajima i malim opterećenjem.
Komentari