Dana 3. veljače 1976. grupa Pink Floyd je u Americi izdala svoj deseti studijski album ‘Animals’. Ploča i album su na neki način orvelovska kritika društveno-političkog stanja u Britaniji. Svinju napunjenu helijem vezali su za elektranu Battersea u Londonu i pustili da ledbi između dimnjaka.
Ogromna svinja je kasnije bila i dijelom scenografije na promotivnoj turneji Pink Floyda. Dizajnirao ju je gitarist, kompozitor i pjevač Roger Waters, a prema njegovim nacrtima izradio ju je umjetnik Jeffrey Shaw uz pomoć dizajnerskog tima Hipgnosis.
Svinja nazvana Algie dovedena je do elektrane, no iz nekog razloga nije “lansirana”, već je samo fotografirana elektrana i njezini dimnjaci. Na poprište je doveden i snajperist koji je trebao pogoditi i probušiti Algie ako se slučajno otrgne. Snimanje za omot se nenadano produžilo. Idući dan sve je opet bilo na mjestu, i svi su opet došli osim snajperiste, kojemu nitko nije javio da bi ponovno trebao doći. Algie se, dakako, uslijed jakih naleta vjetra otrgnula i otisnula u avanturu. U roku pet minuta nestala je iz vidokruga, a uskoro su je primijetili piloti putničkih zrakoplova na gotovo deset tisuća metara. Sva polijetanja i uzlijetanja s aerodroma Heathrow odmah su otkazana, a Algie je letjela na istok, prema La Mancheu, da bi se te noći prizemljila na jednoj farmi u oblasti Kent, gdje je isprepadala stado krava.
Svinja je pronađena i pokrpana, no snimanje idućeg dana upropastilo je nebo bez oblaka, što se nije uklapalo u umjetničke vizije benda. Fotografija koja je objavljena na naslovnici albuma “Animals” kombinacija je neba snimljenog prvog dana te elektrane Battersea sa svinjom među dimnjacima od trećeg dana.
Komentari