Juha Matti Pellervo Kankkunen, rođen 2. travnja 1959. u finskom mjestu Laukaa, jedan je od najvećih vozača u povijesti relija…
… a četiri titule svjetskog prvaka i 23 pobjede svojedobno su bile apsolutni rekordi. Do danas nitko drugi nije uspio osvajati titule vozeći za čak tri različite momčadi. Juha Kankkunen Počeo je voziti već sa sedam godina, a s 20 i nastupati na relijima za Svjetsko prvenstvo.
Prve je uspjehe postigao s timom Toyota, a kada je 1986. dobio priliku nastupati u vrhunskoj momčadi Peugeot, odmah se odužio za povjerenje osvajanjem titule prvaka. Nakon zabrane automobila Grupa B sljedeće sezone Juha Kankkunen prelazi u tim Lancia i postaje prvi vozač u povijesti koji je uspio obraniti titulu.
No nije se baš dobro slagao s vodstvom talijanske momčadi, pa iz nje odlazi u tim Toyota, a usput nastupa za Peugeot na reliju Pikes Peak, gdje završava drugi, i na reliju Pariz-Dakar, kojeg već u prvom pokušaju osvaja. Također se upisuje u povijest kao pobjednik prve Utrke prvaka 1988. Isto će natjecanje osvojiti i tri godine kasnije.
Toyota krajem 1980-ih još nije bila sposobna za najviše dosege, pa je Finac zakopao ratnu sjekiru i vratio se u dominantnu momčad Lancia. To nije bila posve dobra odluka, jer će u sljedeće tri sezone njegova zamjena u Toyoti, Carlos Sainz, uzeti dvije titule, a Kankkunen samo onu 1991.
Nakon povlačenja Lancije iz prvenstva vraća se u tim Toyota i 1993. osvaja četvrtu titulu. Narednih godina polako posustaje i rezultati mu više nisu toliko dobri, a nastupao je još za Ford, Subaru i Hyundai. Nakon sezone 2002. povlači se, premda je još jednom 2010. nastupio na domaćem, finskom reliju.
Pozornost je ponovo privukao 2007. i 2011., kada je u dva navrata automobilima marke Bentley obarao svjetski brzinski rekord u vožnji na ledu, a aktualni iznosi 330,7 km/h.
Komentari