Internacionalni i multidisciplinarni tim stručnjaka na čelu s Josipom Mullerom razvio je aplikaciju koja omogućuje uspoređivanje cijena istih proizvoda u više trgovina, što će posebno biti atraktivno nakon uvođenja eura, a za daljnji razvoj planiraju se javiti na natječaj za EU fondove
Novu mobilnu aplikaciju 33% – koja će korisnicima omogućiti lakšu pretragu po proizvodima maloprodajnih lanaca u Hrvatskoj, ali i vidjeti koji su proizvodi na akciji i po kojoj cijeni, pa stoga i uspoređivati cijene istih proizvoda – pokrenuo je Josip Muller koji ima više od 20 godina iskustva u industriji robe široke potrošnje i to na brojnim menadžerskim pozicijama u internacionalnim korporacijama. Trenutačno su u aplikaciji prisutne akcijske ponude četiriju maloprodajnih lanaca koji vrijednosno čine dvije trećine hrvatskog maloprodajnog tržišta u segmentu robe široke potrošnje, a želja i namjera je uskoro i proširiti tu ponudu. Neke od ključnih značajki aplikacije su personalizirano iskustvo i kreiranje liste omiljenih proizvoda, kupovnih listi ovisno o potrebama korisnika, određivanje radijusa interesa s obzirom na lokaciju na kojoj se nalazite te pregledavanje maloprodajnih promocija na jednome mjestu.
Na pokretanje aplikacije Mullera su potaknula istraživanja provedena na području Europske unije, prema kojima je 91% kupaca tijekom pandemije postalo opreznije pri uzimanju letaka, a čak 99% kupaca preferira podatke o promocijama omiljenih proizvoda imati na jednome mjestu. Kako kaže Muller, tijekom pandemije ljudi su postali puno oprezniji što se tiče ikakvog fizičkog kontakta – pa tako i s papirnatim promo letcima. Isto tako, ljudi su tijekom pandemije povećali vrijeme korištenja mobilnih telefona za gotovo sat vremena, pa je tako danas uobičajeno četiri sata dnevno provesti koristeći zaslon pametnog telefona. Stoga nije niti čudno da 99% preferira pregled promotivnih ponuda na jednom mjestu, što je puno praktičnije i jednostavnije za korištenje.
Aplikacija je dostupna na hrvatskom tržištu na hrvatskom jeziku, kao i na engleskom, njemačkom i slovenskom. Proces traženja proizvoda može se dodatno ubrzati odabirom željene kategorije, primjerice: hrana, piće, cvijeće, uređenje doma, dječji proizvodi, smrznuta hrana, međunarodna kuhinja, začini i brojne druge. Aplikacija pokazuje i koliko je dugo proizvod na sniženju, a na kraju kupovne liste izračunava i konačni iznos kupnje. U aplikaciju se može unijeti lista omiljenih proizvoda te potom provjeriti kad i gdje su ti proizvodi na sniženju.
Josip Muller kaže: „Ideja za aplikaciju 33% javila se prije tri godine, a proizašla je iz činjenice da primjerice prosječno njemačko kućanstvo godišnje u svoj poštanski sandučić zaprimi 33 kilograma promotivnih letaka te da se u Hrvatskoj, prema procjenama, na tisak letaka i kataloga utroši preko 25.000 tona papira godišnje, a broj takvih izdanja ide i više od sto milijuna primjeraka. Riječ je o izuzetno neefikasnom načinu komunikacije promocija te također o izrazito negativnim ekološkim efektima na cijelo društvo. Samim time je ideja za aplikaciju koja digitalno i personalizirano komunicira akcijske ponude bila savršeno logična. Softverski razvoj aplikacije je krenuo prije dvije godine i nedavno smo je ponudili na korištenje korisnicima u Hrvatskoj.“
‘Aplikacija 33% radi na sličnom principu na kojem rade primjerice Facebook i Google – što znači personalizacija’
Nakon pandemije došla je, nažalost, i velika inflacija i rast cijena nezapamćen već desetljećima. Ova aplikacija omogućuje na jednom mjestu personalizirano pretraživanje maloprodajnih akcijskih ponuda na kojima se akcijski popusti kreću od 10% do 50%, što u vrijeme hiperinflacije i ograničenih kućnih budžeta nije zanemarivo.
Muller je pojasnio na kojem principu radi aplikacija:
„Aplikacija 33% radi na sličnom principu na kojem rade primjerice Facebook i Google – što znači personalizacija, interaktivnost i prilagođenost korisnicima i njihovim željama i potrebama. Vidjeli smo da na tržištu maloprodaje u Hrvatskoj, ali i globalno, nedostaje medij koji pomaže korisnicima da uštede novac i vrijeme, a maloprodajnim kućama da efikasnije komuniciraju svoje promotivne ponude te da pri tome posluju društveno odgovornije i ekološki prihvatljivije. Aplikacija 33% je besplatna i takva će sigurno i ostati. U njen je razvoj uloženo dosta vremena i novca, ali isto tako znanja i iskustva iz industrija maloprodaje, robe široke potrošnje te razvoja aplikacija s jednostavnim i intuitivnim korisničkim sučeljem. Razvio ju je internacionalni i multidisciplinarni tim stručnjaka te je Hrvatska zapravo prvo tržište na kojem je dostupna s ambicioznim planovima za širenje na ostala europska tržišta i globalno. Za razvoj su nam, naravno, bitne dodatne investicije. Stoga se planiramo u Hrvatskoj javiti na natječaj za EU fondove za novoosnovana poduzeća koji bi nam mogao pomoći oko razvoja dodatnih inovativnih značajki aplikacije, a za izlazak na veća europska tržišta planiramo naći ozbiljnog međunarodnog investitora koji bi nam omogućio da ova inovativna aplikacija zaživi globalno.“
Muller je opisao i kako aplikacija 33% funkcionira, na koji način se prate cijene te kako putem aplikacije pronaći proizvod koji je na akciji. Aplikacijom se, kaže, prate aktualne akcijske ponude cijena maloprodajnih lanaca:
„Mogućnosti pretrage su brojne i to je ono što aplikaciji daje draž, praktičnost i interaktivnost. Korisnici mogu pretraživati putem tražilice pojedini proizvod, mogu pregledati akcijsku ponudu neke kategorije proizvoda, mogu pretraživati po maloprodavcu ili pak po lokaciji i radijusu interesa pretražiti akcijsku ponudu na specifičnoj lokaciji. Troškovi tiskanja i distribucije papirnatih kataloga su također izuzetno porasli u posljednje vrijeme, a i osiguranje dovoljne količine sirovine za tiskanje ogromnih količina promo letaka postaje sve veći problem. Također, ekološki aspekt takvog načina komuniciranja akcijskih ponuda zasigurno nije na čast maloprodajnim lancima, koji žele učiniti svoje poslovanje još više društveno odgovornim. Stoga ćemo u suradnji s maloprodavcima odgovoriti na sve izazove te učiniti cijelo to tržište komunikacije akcijskih ponuda efikasnijim, personaliziranim te ekološki prihvatljivim.“
‘Aplikacija pokazuje i koliko je dugo proizvod na sniženju, a na kraju kupovne liste izračunava i konačni iznos kupnje’
Neke od ključnih značajki aplikacije su personalizirano iskustvo i kreiranje liste omiljenih proizvoda, kupovnih listi ovisno o potrebama korisnika, određivanje radijusa interesa s obzirom na lokaciju na kojoj se nalazite te pregledavanje maloprodajnih promocija na jednome mjestu. Kako kaže Muller, svaki korisnik ima 15-20 proizvoda koje često kupuje:
„Aplikacija 33% omogućuje da se ti proizvodi dodaju na listu omiljenih proizvoda te se potom jednim klikom može provjeriti jednom ili dvaput tjedno što je od tih proizvoda na akciji i gdje. Upravo zbog toga kažemo da naša aplikacija predstavlja osobnog lovca na promocije. Ono što je zanimljivo za spomenuti jest da uz registraciju i unos podataka u profil u postavkama, korisnici mogu sa svojim članovima obitelji ili prijateljima podijeliti svoje kupovne liste da za njih obave kupnju prema tim listama. Ako, primjerice, putujete u drugi grad i planirate ondje kupnju, tada možete izabrati na karti lokaciju toga grada i snimiti je te potom izabrati radijus interesa koji želite i tako provjeriti akcijsku ponudu na toj lokaciji i u izabranom radijusu od 5, 10 ili koliko već izaberete kilometara.“
Komentari