JOŠ MALO O ROBOTAKSIJU Rimac objašnjava kako je razvijen Verne, ‘najsigurniji auto na svijetu’

Autor:

Verne

Nakon prilično neslavnog predstavljanja robotaksija koji se nije odazivao na naredbe, Mate Rimac je objavio video u kojem pojašnjava razvoj ovog autonomnog vozila.

Tijekom predstavljanja je Rimac dvaput pokušao pozvati robotaksi na pozornicu preko aplikacije, ali auto se nije ni pomaknuo. Osim toga, na predstavljanju je prikazana maketa vozila, a ne samo vozilo.

Prezentacijski fijasko potaknuo je lavinu kritika jer je Rimac od hrvatske vlade za razvoj projekta robotaksija dobio 180 milijuna eura poreznih obveznika EU.

“Nakon ovih pompoznih obećanja koja su upisana u nacionalni plan otpornosti i oporavka danas je predstavljena kompjuterska grafika. Nije predstavljeno nikakvo vozilo, a to što oni imaju je showcase modul, model vozila za koji imamo njihovu časnu riječ da je u nekoj mjeri funkcionalan”, rekao je za Nacional.hr Lucijan Carić, stručnjak za informatičku sigurnost.

Pri tom je naglasio da spomenuta tehnologija još nije zrela za solidnu komercijalnu upotrebu.

Smatra kako se kroz pozitivni PR pokušava zataškati činjenica kako autonomnu vožnju pete razine nema nitko.

“Znači apsolutno nitko ne raspolaže tom tehnologijom. Ova demagogija kako je autonomna vožnja ona gdje nema volana je jednostavno neistina. Znači, potpuno je nebitno ima li vozilo ili ne volan. Bitno je kako njegova autonomija radi. Autonomna vožnja petog nivoa je vožnja u kojem se vozilo samo snalazi u bilo kakvim uvjetima. Ovo vozilo bez detaljnog prethodnog mapiranja ne može funkcionirati i to nije autonomija pete razine, a mi se možemo lagati koliko god hoćemo”, rekao je Carić.

TKO JOŠ VJERUJE RIMCU? Stručnjak otkrio: ‘Zataškavaju važnu činjenicu, nije predstavljeno nikakvo vozilo’

Danas je Mate Rimac objavio novi video u kojem detaljnije otkriva robotaksi koji se zove Verne. Tako se sad zove i bivša tvrtka P3M koja razvija ovaj sustav.

Ovaj rebranding simbolizira novi početak i viziju budućnosti koja se temelji na inovacijama i autonomnoj tehnologiji. Verne, nazvan po Julesu Verneu, piscu koji je poznat po svojim futurističkim vizijama, predstavlja revoluciju u urbanom transportu.

“Htjeli smo još malo ući u detalje i pokazati kako smo došli do toga gdje smo danas“, kaže Rimac na početku.

“Razvoj konvencionalnog auta je užasno dug i kompleksan proces koji ne može napraviti puno ljudi“, kaže Rimac.

“Kad se razvije konvencionalan auto, obično se uzme neka konkurencija, neki prethodnici ili proizvođači koji imaju već neke modele i od toga kreću. Mi smo željeli napraviti nešto potpuno drugačije: auto razvijen iz nule da bi iskoristio sve prednosti autonomne vožnje“, rekao je Rimac.

“Htjeli smo da taj auto bude najsigurniji, najprostraniji, najudobniji, najbolje iskustvo za čovjeka u autu”, kaže Rimac.

Onda je pokazao model iz 2019. godine, onaj s kojim su, kako kaže, krenuli u razvoj.

“Već tada smo imali dvosjed. Zašto dvosjed? Zato što podaci pokazuju da 90 posto taksi ili Uber vožnji je jedna ili dvije osobe u autu. Mi smo željeli za te dvije osobe dati najbolje iskustvo, najviše prostora”, rekao je.

ŽELJKO MARUŠIĆ: Prezentacija robotaksija bila je performance – pokazano je nevažno, a od bitnoga – ništa

Pokazao je i ostale modele. “2021. smo imali senzore na krovu. 2022. smo redefinirali taj dizajn. Ali ne samo dizajn nego i tehničke karakteristike, crash zahtjeve i tako dalje…”, rekao je.

Mi razvijamo vlastiti auto i ostale elemente sustava. Ali jedan dio koji smo se odlučili ne razvijati je autonomna vožnja. Radili smo s najboljim firmama u svijetu, na kraju smo se odlučili na Mobileye“, kaže.

“Kako se razvija auto, tako se različiti elementi auta testiraju i razvijaju zasebno“, rekao je Rimac. Zatim pokazuje modele koji rade različite poslove u cijelom procesu.

Rimac je potom ušao u robotaksi. Rekao je kako je cilj bio da se ljudi jednom kad uđu osjećaju kao da je to njihov automobil. Verne će, kaže Rimac, imati podatke o osobi koja ulazi i njoj će prilagoditi glazbu, temperaturu…

“Razmišljali smo puno o sigurnosti. Sustav autonomne vožnje koji smo odabrali i koji i dalje stalno napreduje želimo da je najsigurniji na svijetu i bolji od 99 posto ljudskih vozača. Do nesreće ne bi trebalo doći. Ali u maloj vjerojatnosti ako dođe do nesreće, ovo treba biti najsigurniji auto na svijetu“, rekao je Rimac.

“Vidimo da sjedimo jako daleko iza, imamo jako puno prostora ispred sebe za upijanje energije udarca. Nećemo dozvoliti da auto krene prije nego se ne zavežemo kako treba. Ako se netko zaveže iza leđa, balkanska fora, auto neće krenuti. Naravno, i dalje imamo airbagove koji nas štite u slučaju bočnog udara ili nekih drugih scenarija. Ali to su malo vjerojatni scenariji jer imamo stvarno vrlo napredan sustav autonomne vožnje“, rekao je.

Ostale detalje pogledajte u videu:

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.