JOKIĆ: “Vlada ozbiljno kasni s planom za početak škole”

Autor:

11.11.2019.,Zagreb - HND, Tribina pod nazivom „Znanje, priznanje, postovanje“. Na tribini su sudjelovali Boris Jokic, Filip Zoricic, Marlena Bogdanovic, Ivica Puljak
Photo: Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Dalibor Urukalovic/PIXSELL

Hrvatska ozbiljno kasni u prilagođavanju škole uvjetima pandemije, dok su odgovorni očigledno na godišnjim odmorima, izjavio je danas bivši voditelj reforme hrvatskog školstva Boris Jokić.

U intervjuu za T-portal, psiholog i viši znanstveni suradnik Instituta za društvena istraživanja Jokić kazao je kako se u Hrvatskoj o početku školske godine govori “samo načelno”, “dok su ostale zemlje odavno počele precizno i pomno planirati moguće korake vezane uz učenike, odgojno-obrazovne radnike i roditelje”.

“Opet se spominju osnivanja različitih radnih skupina i birokratskih tijela. Ponavljam još jednom: najbolji ishod za sve je da se škola odvija na uobičajen način, ali ipak već je sada jasno da je potrebno imati rješenja za slučajeve da dođe do pojave izbijanja virusa u školama među učenicima i, što se zanemaruje, među učiteljima. Previše puta do sada su odgojno-obrazovni radnici i roditelji svojim entuzijazmom i radom izvlačili ministarstvo i najmanje što im se može omogućiti jesu smjernice za rad”, kazao je Jokić za tportal.hr.

“U slučaju da škola može ići ‘normalno’ potrebno je jasno odrediti protokole vezane uz boravak u školi, veličinu razreda, fizičko uređenje učionica, zaštitu učenika i odgojno-obrazovnih radnika. Sve navedeno treba posebno izraditi za pojedine razine i vrste odgoja i obrazovanja. Potom, potrebno je jasno usmjeriti pažnju na određene vrste obrazovanja poput različitih strukovnih programa, npr. medicinskih, za čiju je izvedbu nužan praktičan dio nastave”, ustvrdio je.

On se slaže da bi, u slučaju proboja virusa u škole, nastava morala prijeći u neku kombinaciju učioničke i virtualne, ali za to su, kaže, nužne precizne upute.

“Isto vrijedi i za roditelje u slučaju online nastave. Također, u tom je slučaju potrebno adresirati i skupine učenika s poteškoćama i darovite koji su bili zanemareni prethodne školske godine. Ideja da svi imaju informatičku opremu i brzi internet je velika zabluda, pa je potrebno osigurati jednake uvjete učenicima, ali opet i učiteljima, kako ne bi došlo do povećanja društvenih razlika. Problem o kojemu se uopće ne govori jest i nadoknada usvajanja znanja i vještina koje učenici nisu usvojili prethodne školske godine – što zbog pandemije, što zbog štrajka. Ti su deficiti u znanju i vještinama golemi i sada je jedina prilika da se sa sustavne razine oni adresiraju”‘, dodaje on.

Sve se to, tvrdi, može obaviti kako valja, “ali to nije moguće ako se 40 dana nakon imenovanja vlade nije uspostavilo ministarstvo, ako su svi na godišnjim odmorima i ako se čeka osnivanje još jednog radnog tijela. Ovako složeni problemi se tako ne rješavaju. Za hvatanje ukoštac s njima potrebni su fleksibilnost, otvorenost, jasni kanali komunikacije i prije svega stručnost. Jako kasnimo, ali ako svi zajedno radimo, imamo šansu. Vrijeme je da oni koji su dobili povjerenje na izborima izađu iz plićaka i počnu ozbiljno raditi na stvarima koja su od ključne važnosti za svaku obitelj u Hrvatskoj”, kazao je Jokić.

U nedavnom intervjuu za Nacional, ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs govorio je o odvijanju nastave u uvjetima pandemije.

RADOVAN FUCHS: ‘Ne možemo djecu cijelo vrijeme držati kod kuće. To ostavlja ozbiljne posljedice na ljudsku psihu’

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.