Boris Jokić iz Instituta za društvena istraživanja, bivši voditelj kurikularne reforme, u razgovoru za HTV rekao je da je hrvatsko obrazovanje danas toliko fokusirano na ocjenu da bi se to moglo usporediti s epidemijom. “Posljednjih 20-ak godina ocjene postaju sve važnije i postaju središte škole'”, rekao je Jokić.
Smatra da to nije dobro jer škola nije tu samo radi ocjenjivanja i procjenjivanja, prije svega je tu da se razviju neke osobine, da se usvoje neka znanja, vještine i stavovi. “Kao roditelji, učenici, djeca i nastavnici su toliko fokusirani na samu ocjenu da se postavlja pitanje što je hrvatsko obrazovanje i da li je ono tu zbog ocjene ili da netko nešto nauči”, dodao je.
Jokić je rekao kako je hrvatski sustav obrazovanja sve samo ne uređen, naročito nije uređen u području vrednovanja i ocjenjivanja. “Ako hrvatska škola zaostaje u nekim aspektima onoga što nazivamo kurikulumom, u vrednovanju zaostaje sigurno 50 godina za suvremenim svijetom. Sve ovo ne ukazuje samo na problem nezaključivanja ili zaključivanja ocjena na polugodištu, već toga što ocjenjivanje, vrednovanje i praćenje znači u hrvatskoj školi”, poručio je.
Zaklučio je kako se sve odluke u hrvatskom sustavu obrazovanja donose bez ikakve znanstvene osnove.
Komentari