U Republici Hrvatskoj prošloga je vikenda boravio direktor korporacijskih komunikacija BBC-a, John Shield.
Gostovao je na konferenciji koja okuplja domaće i međunarodne stručnjake za odnose s javnošću, PRO.PR Conference, a tijekom svojega izlaganja te u razgovoru za Dnevnik Hrvatske radiotelevizije (HRT) podijelio je svoja iskustva povezana s radom u najutjecajnijemu javnom medijskom servisu na svijetu.
Istaknuo je da gotovo ne postoji kućanstvo u kojemu se ne gleda barem nešto od BBC-jeva programa, čiju publiku čini približno 350 milijuna gledatelja diljem svijeta. Pojasnio je i kako u idućih pet godina u BBC-ju planiraju doseći pola milijarde korisnika.
“Nema sumnje da se svijet medija mijenja, no televizija se u njemu pokazala nevjerojatno otpornom na te promjene. BBC, naravno, nije više samo konvencionalna postaja, sadržaje nudimo i na zahtjev. Prosječna britanska obitelj tjedno provodi 18 sati uz BBC, a iz tjedna u tjedan naš program doseže do 97 % populacije”, istaknuo je prvi čovjek zadužen za imidž britanskoga medijskog diva BBC-a.
Unatoč neizmjernoj snazi ni BBC nije, kao ni jedan drugi javni medijski servis, pošteđen kritike. Pod posebnim se povećalom javnosti našao tijekom referendumske kampanje o Brexitu, a mnogi su ga tada prozvali za pristrano izvješćivanje u korist strane koja je zagovarala ostanak u Europskoj uniji. Da javni medijski servisi nisu servis vlasti, Shield ilustrira upravo tim primjerom.
“Ljudi koji su se zalagali za ostanak, prozivali su nas da favoriziramo drugu stranu i obratno. Kad je riječ o tako složenim pitanjima kao što je izlazak iz Europske unije, očekuje se da će ljudi strasno reagirati”, istaknuo je John Shield te naglasio kako rasprava i kritike stvaraju zdravo medijsko okružje.
Dodao je da je i u Ujedinjenome Kraljevstvu česta rasprava o visini mjesečne pristojbe te kako britanska kućanstva za nju izdvajaju približno 1400 kuna godišnje.
“Najsnažniji argument za plaćanje mjesečne pristojbe jest činjenica da javni medijski servis može donositi hrabrije i kreativnije odluke nego komercijalne televizije, a velika pretplatnička baza BBC-ju omogućuje godišnji proračun kojega se ne bi posramile ni manje države“, izjavio je John Shield i dodao je da “važnost uloge javnoga medijskog servisa najbolje ilustrira eksperiment proveden među publikom skeptičnom prema plaćanju mjesečne pristojbe”.
Nakon što im je u Ujedinjenome Kraljevstvu na devet dana bio onemogućen pristup BBC-jevim televizijskim i radijskim sadržajima, čak dvije trećine ispitanika promijenilo je stajalište. Shvatili su da bez njihovih sadržaja jednostavno ne mogu.
“BBC se tijekom godina toliko udomaćio u svakodnevnici građana, da često nisu ni svjesni koliko programa zaista konzumiraju”, pojasnio je John Shield te istaknuo da su javni medijski servisi danas važniji nego ikada.
“Javni medijski servisi, bez obzira na to u kojoj državi bili, moraju očuvati ugled i biti glas istine”, istaknuo je John Shield te dodao kako se to postiže otvorenom komunikacijom i dostupnošću publici.
BBC je prisutan na svim društvenim mrežama, na kojima redovito objavljuje sadržaj i dobiva izravne povratne informaciji i reakcije publike.
Komentari