JOE BAŠIĆ ‘Gosti Ultre plaćaju i po 6000 eura za kabine na minikruzerima’

Autor:

Zvonimir Barisin, Ivo Cagalj/PIXSELL

Nakon tri noći zabave na stadionu Park mladeži u Splitu, gosti Ultre nastavili su uživati na službenim događajima na otocima Braču, Hvaru i Visu, što je novi trend koji je najavio organizator Joe Bašić

Jubilarno deseto izdanje Ultra Europe festivala u Splitu koje je u tri festivalska dana pohodilo ukupno 150 tisuća posjetitelja – organizatori zbrajaju brojke, kako se u ovakvim slučajevima obično i čini – ove godine u potpunosti je zaživjelo kao ‘’destinacijski događaj’’, kako se odnedavno promovira. Osim što su nakon tri cjelonoćne zabave na stadionu Park mladeži gosti nastavili uživati na službenim događajima Ultre na otocima Braču, Hvaru i Visu, više nego ikad vidljiva je njihova disperzija daleko izvan granica samog grada Splita: ogroman broj turističkih noćenja ostvaren je na cijelom potezu od Trogira preko Kaštela i Solina sve do Podstrane i Omiša, čak i u njihovu zaleđu, a novi trend je boravak festivalskih gostiju na obližnjim otocima. Više tisuća njih ondje je provodilo dane, u večernjim satima pristizalo u Split i potom se jutarnjim trajektima vraćalo na natrag otoke, što je za Navigare potvrđeno iz Jadrolinije i splitske gradske luke.

Radi se o scenariju koji su organizatori Ultre već ranije najavljivali, a i sami su njemu pridonijeli – čelni čovjek ovog festivala Joe Bašić objasnio je da su to učinili kako bi svojim posjetiteljima omogućili ono što sami traže. ‘’Čim završe partiji mi oko 7 sati ujutro krećemo s više jahti – minikruzera s 300 ljudi po srednjodalmatinskim otocima. Ljudi su taj gušt platili 6000 eura za jednu dvokrevetnu kabinu. I sve smo prodali. A zašto vam to govorim? Jer ti ljudi traže ekskluzivnost, domaće proizvode, sve ih treba nahraniti, idu po skupim mjestima. Cijeli turizam živi od toga, plaćaju se porezi, razna davanja. Cijela zajednica ima koristi od toga. To su pristojni ljudi, ekološki osviješteni i žele pravu vrijednost za svoj novac’’, rekao je Bašić.

Jubilarno deseto izdanje festivala Ultra Europe u Splitu u tri festivalska dana pohodilo je ukupno 150 tisuća posjetitelja od kojih su mnogi ostali na hrvatskoj obali. FOTO: Zvonimir Barisin/PIXSELL

Dodatnu potvrdu ovog trenda Navigare je dobio od predsjednice Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije Ivane Vladović, koja kaže da je Ultra kao destinacijski festival doista zaživio punim plućima.

‘’Ne samo da su gosti izabrali boravak na otocima, nego čak i u manjim mjestima i kućama za odmor u splitskom zaleđu, što uostalom i jest bila naša preporuka kako bi se rasteretila urbana središta uz obalu i kako bi se pritisak disperzirao’’, kazala nam je Ivana Vladović. Po podacima kojima raspolaže njena turistička zajednica, posjetitelji Ultre sve masovnije nastavljaju svoj boravak u nizu destinacija u ovom dijelu Dalmacije, a i sami organizatori potvrđuju ovaj trend – prije deset godina prosječna duljina njihova boravka iznosila je jedva tri dana, danas je to dulje od tjedan dana.

‘’Što se tiče njihova profila, gosti Ultre zapravo se uklapaju u strukturu gostiju našeg područja: u prosjeku su višeg stupnja obrazovanja i njihova potrošnja je nešto viša. Turisti u Splitsko-dalmatinskoj županiji prosječno troše 190 eura dnevno, za razliku od ostatka jadranske Hrvatske u kojoj ona iznosi 142 eura’’, otkrila nam je Ivana Vladović.

‘Morska’ orijentacija festivala Ultra Europe ovog srpnja je doista vidljivija nego ikad, a svi jednodnevni izleti iz Splita u ovom periodu rasprodani su unaprijed. FOTO: Ivo Cagalj/PIXSELL

‘’Morska’’ orijentacija Ultra Europe festivala ovog srpnja je doista vidljivija nego ikad prije: svi jednodnevni izleti iz grada Splita u ovom periodu rasprodani su tjednima unaprijed, što osim više desetaka mini-kruzera uključuje gotovo sva plovila na raspolaganju. Luksuzne jahte iznajmljuju se posjetiteljima dubljeg džepa, gliseri i gumenjaci gotovo bez prestanka voze na svim mogućim turama u ovom dijelu Jadrana, a od ove godine eksplodirao je interes za poludnevne ili cjelodnevne aranžmane brodovima kapaciteta od 10 do 20 ljudi. U samom Splitu trenutno ih je u pogonu više od stotinu, a njihove najpopularnije cjelodnevne ture uključuju posjete Modroj špilji, Visu i Hvaru, dok poludnevni izleti obično uključuju kupanje na poznatoj plaži Krknjaši na otoku Drveniku, potom drugo kupanje i posjet otoku Šolti te večernju šetnju Trogirom. Ovakvi aranžmani u pravilu stoje nešto više od stotinu eura po osobi.

‘’Gosti Ultre u pravilu su pristojni i opušteni, vrlo zainteresirani za povijest i sadašnjost mjesta koje posjećuju, ali naravno da su ovdje došli prije svega kako bi se dobro odmorili i zabavili. Po njihovim reakcijama vidljivo je da zbilja uživaju u Splitu, njegovoj okolici i na otocima’’, rekao nam je vlasnik jednog desetmetarskog broda koji je upravo ove nedjelje vodio desetak mladih na spomenuti poludnevni izlet.

‘Čim završe partiji, oko sedam sati ujutro krećemo s više jahti – minikruzera s 300 ljudi po srednjodalmatinskim otocima’

Posebno popularni aranžmani uključuju jedrenje širim splitskim akvatorijem, pa su i ti brodovi uglavnom rezervirani tjednima i mjesecima unaprijed, a već desetak godina organizira se i masovno krstarenje jedrilica nazvano ‘’Yacht Week’’, koje je u međuvremenu dobilo nekoliko svojih inačica. Reporteri Navigarea upravo prošlog vikenda u uvali kod Starog Grada na Hvaru naletjeli su na jednu takvu karavanu od sedamdesetak jedrilica koje su se nakon plovidbe okupile na jednom mjestu, vezale ‘’u krug’’ i tako formirale scenografiju za jedinstveni party na moru. Već idućeg jutra netragom su nestale iz uvale, no iduće večeri ponovno smo naletjeli na istih sedamdesetak brodova vezanih u Bolu na Braču.

Ove godine se zabavljaju, a jednom u budućnosti će se – poput posjetitelja Ultre otprije deset godina koji su se upravo ovdje upoznali i dobili djecu – u Hrvatsku vraćati kao ‘’regularni’’ turisti.

Organizator Ultre Joe Bašić ističe da su festivalski gosti pristojni i ekološki osviješteni ljudi koji traže ekskluzivnost, domaće proizvode i pravu vrijednost za svoj novac. FOTO: Ivo Cagalj/PIXSELL

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.