Više od 4300 učenika osmih razreda iz 81 škole pisalo je prije mjesec dana nacionalni ispit iz pet predmeta. Rezultati pokazuju da je oko polovine učenika u svim predmetima pokazalo samo osnovnu razinu znanja. Najlošije su prošli na ispitu iz fizike – njih 17 i pol posto ima ispodprosječne rezultate.
Prvi tjedan u svibnju, osmaši su pisali nacionalne ispite, saznali su rezultate, donosi HRT.
“Kod nas je to bilo preko 90 -95 posto, svi smo to shvatili kao dobru priliku za provjeru postignuća učenika”, kaže profesor Božidar Bilafer, ravnatelj Osnovne škole Matka Laginje u Zagrebu.
Umjesto ocjena, rezultati nacionalnih ispita podijeljeni su u četiri razine postignuća – naprednu, srednju, osnovnu i ispod osnovne razine.
“Poruka koju smo išli prema školama, učiteljima i ravnateljima, da želimo da ispiti proisteknu iz redovite nastave i dodatnih oblika u nastavi, a ne nikakvih posebnih priprema”, objašnjava Vinko Filipović, ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja.
Ovo je realna slika osnovnoškolskog znanja, istaknuo je ravnatelj Filipović, koja je pokazala da polovina učenika na osnovnoj je razini u pet predmeta. Najlošije znanje osmaši su pokazali na testu iz fizike, slijedi kemija.
“To nije ništa novo, to je opća spoznaja jednog ozbiljnog problema u obrazovanju, a to je problematična stručna zastupljenost kad su ti predmeti u pitanju”, poručuje Filipović.
Ljestvice najuspješnijih neće biti. Možemo se uspoređivati, ističe ravnatelj Bilafer, ali prema poštenim kriterijima.
“Nije svejedno ako jedna škola osam godina radi u jednoj smjeni, opremljena je kabinetima, mali broj učenika, a druga radi u dvije smjene, to nosi određenu razliku”, smatra Bilafer.
Obrazovne vlasti mogu, na osnovi ovih rezultata, unijeti promjene u sustav, gdje treba.
“Hoće li nacionalni ispiti biti jedan od kriterija upisa u srednje škole, o tome će odlučiti Ministarstvo obrazovanja, mi ćemo stvoriti sve pretpostavke da će to biti moguće”, poručuje Filipović.
Sljedeće godine, nacionalni ispiti provest će se u svim školama.
Moglo bi se provjeravati znanje iz još tri predmeta – stranog jezika, geografije i povijesti.
Komentari