“Jasna sličnost između avionskih nesreća u Etiopiji i Indoneziji”

Autor:

Podaci iz crnih kutija Boeinga 737 MAX 8 koji je pao 10. ožujka u Adis Abebi, kada je poginulo 157 osoba, pokazuju jasne sličnosti s padom zrakoplova istog tipa indonezijske kompanije Lion Air u listopadu, objavila je u nedjelju etiopska ministrica prometa.

“Tijekom istrage snimača parametara FDR (Flight data recorder) zabilježene su jasne sličnosti između letova 302 Ethiopian Airlinesa i leta 610 Lion Aira”, rekla je ministrica Dagmawit Moges na konferenciji za novinare i precizirala da će izvješće o uzrocima pada zrakoplova u Etiopiji biti objavljeno za 30 dana.

Ministrica nije precizirala o kojim sličnostima se radi.

Nakon nesreće 10. ožujka u Etiopiji SAD, EU i mnoge druge zemlje zatvorile su zračne prostore za avione Boeing 737 MAX 8.

Kompanija Boeing, čije je sjedište u SAD-u, suočava se s teretom dokazivanja da su njeni avioni sigurni, zbog sumnji da su neispravni senzori i softver doprinijeli nesrećama u Etiopiji i Indoneziji.

Crne kutije pronađene na mjestu nesreće u Etiopiji poslane su u Francusku na analize.

U nedjelju je francuski Ured za istrage i analize (BEA) objavio na Twitteru da su podaci u crnim kutijama uspješno presnimljeni i predani etiopskoj ekipi za istragu.

Nakon pada zrakoplova brojni stručnjaci i dužnosnici su upozorili na sličnosti između pada Boeinga u ožujku i listopadu.

Kao i u slučaju indonezijske kompanije Lion Air, pad Boeinga Ethiopian Airlinesa se dogodio nedugo nakon polijetanja. Oba su zrakoplova nepravilno uzlijetala i ponirala.

New York Times je izvijestio u četvrtak da se pilot koji je upravljao etiopskim zrakoplovom našao u alarmantnoj situaciji odmah nakon polijetanja i uspaničenim glasom tražio dozvolu za povratak dok se brzina zrakoplova opasno povećavala.

Žrtvama nesreće više stotina ljudi u nedjelju je odalo u Etiopiji, na komemoraciji u glavnoj katedrali u Adis Abebi, tjedan dana nakon katastrofe.

Dvadeset i sedam lijesova prekrivenih etiopskom zastavom – jedan za svaku od etiopskih žrtava: osam članova posade i devet putnika – dovezeno je do katedrale Svetog trojstva.

U lijesovima nisu bili posmrtni ostaci žrtava jer bi rad na njihovoj identifikaciji mogao trajati i šest mjeseci.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.