Jasna Karačić iz Udruge pacijenata u srijedu je za N1 govorila o problemima u zdravstvu i prijedlozima za njihovo rješavanje.
Komentirajući žalbe obiteljskih liječnika da zbog preopterećenosti administrativnim poslovima imaju svega tri, četiri minute za pacijenta, Jasna Karačić je rekla da iz pozicije znanstvenika može reći da prema provedenim analizama problem administrativne prirode je dosta velik.
“Nema dovoljno vremena za kliničke vještine koje obavljaju liječnici obiteljske medicine. Dobili smo apel da pokušamo pomoći u tome, da se riješi taj problem na koji otpada većina vremena – telefonski pozivi, ispisivanje uputnica i sve što pacijentu treba”, istaknula je pa savjetovala da specijalisti dobiju ovlaštenje da sami mogu uputiti pacijenta na daljnje pretrage ili mu sam dati recept za neki propisani lijek tako da se pacijenti ne moraju vraćati kod obiteljskog liječnika. Također je pozdravila i zapošljavanje administratorskih djelatnika koji pomažu medicinskim sestrama i liječnicima.
Istaknula je da se najviše pritužbi pacijenata tiču toga da se liječnici ne javljaju na telefon. “Ali, ne možemo ih direktno kriviti za to ako oni s druge strane stoje s drugim pacijentom. Kako pacijent koji zove može razumjeti kakva je trenutna situacija u ambulanti?”, rekla je za N1.
Od ostalih redovitih pritužbi pacijenata izdvojila je: “Loša komunikacija toliko prenese sve druge stvari u sjenu. Pravo vrijeme je da se prestane s kolektivnom odgovornošću. Što god se dogodi, krivi su ministarstvo i ministar, ali bolnice i zdravstvene ustanove trebaju početi nagrađivati one koji rade dobro i prepoznati one koji rade loše i na koje pacijenti imaju pritužbe. Treba svatko preuzeti odgovornost za ono kako radi i kako se ponaša.”
Osvrnula se i na najave uvođenja preventivnih zdravstvenih pregleda. “To pozdravljam i nadam se da će zaživjeti jer je to jedini način da dopremo do ljudi koji ne žive u velikim gradovima”, istaknula je pa dodala da, prema analizama, zapadne zemlje prednjače u kvaliteti zdravstvene zaštite, ali zato što uzimaju povratne informacije od pacijenata i unapređuju svoj sustav.
“Mislim da bi trebalo prekopirati i praksu da se refundira trošak pacijentu za neku uslugu koju obavi u privatnoj klinici. Od toga bi imali koristi i zdravstveni radnici i pacijenti. To je jedan način kako riješiti problem liste čekanja”, zaključila je Jasna Karačić.
Komentari