Ono što hrvatske pomorske vlasti, a i ostale institucije, nisu bile u stanju učiniti gotovo godinu, sada su riješile začas i konačno upisale zabilježbu o sankcijama u upisni list sankcionirane jahte “Irina VU”, piše u utorak Jutarnji list.
Upis privremene mjere ograničavanja raspolaganja imovinom proveden je u četvrtak, 19. siječnja. Samo dan uoči obraćanja Olega Butkovića, potpredsjednika Vlade i ministra mora, koji je u petak obznanio da je bilo problema sa sankcioniranom imovinom osoba koje se povezuju s Vladimirom Putinom, za koje je sam preuzeo punu odgovornost pa je širokogrudno odmah i prenio na trojicu iz sustava, smijenivši šefa sigurnosti plovidbe, lučkog kapetana u Šibeniku i šefa murterske ispostave.
Ali, afera još nije završila! Zato smo ponovno, na adrese Ministarstva mora, MUP-a, vanjskih poslova i Državnog odvjetništva poslali brojna pitanja. Naravno, posebno važno pitanje tiče se sudbine pomoraca, osobito zapovjednika broda, koji su jahtom otišli iz Hrvatske u Tursku još početkom listopada, ako ne i prije – iako je ona bila pod sankcijama i trebala je biti zapečaćena u betinskom škveru.
Koliko se može čuti iz pomorskih krugova, riječ je o četiri pomorca sa splitskog područja i jednoj stjuardesi s područja BiH. Naravno, to će utvrđivati netko drugi.
Iako sankcije nisu bile vidljive mjerodavnim vlastima, odnosno nisu bile upisane ni u jedan državni informacijski sustav pa je jahta otplovila u suton čistih papira i mahnula Hrvatskoj, bit će zanimljivo ustanoviti na koji način je akcija organizirana i izvedena.
Jesu li, naime, ljudi s broda znali da se blokada ne vidi u sustavu, kako su to doznali i jesu li im lokalne pomorske vlasti zaista brod zapečatile, uručile službenu obavijest, kao što tvrde više razine vlasti, ili su im tek usmeno dojavili, pa sljedeća tri mjeseca gledali u drugu stranu, geografski suprotnu od pravca između brodogradilišta i otvorenog mora? I jesu li pomorci s broda imali pomoć s kopna, piše novinar Slobodne Dalmacije Damir Tolj.
Komentari