Na ponovljenu javnu nabavu javila se samo grčka tvrtka Livadas Shipping Co., zbog koje je prvi natječaj poništen kada je procijenjeno da je ponuda te tvrtke nepravilna, neprihvatljiva i neprikladna. U ponovljenoj nabavi ista ponuda je prihvaćena bez ikakva prigovora čelnih ljudi Jadrolinije
Točno u 12 sati 27. lipnja 2023. godine, kako je to Nacional i najavio, u najvećem hrvatskom brodaru Jadroliniji pristupilo se javnom otvaranju ponuda za nabavu RO–RO putničkog broda, po ponovljenom natječaju iz svibnja 2023. godine. U ponovljenom natječaju procijenjena vrijednost broda bila je korigirana u odnosu na poništeni natječaj prije njega i iznosila je 7,8 milijuna eura.
Na ponovljeni natječaj stigla je samo jedna ponuda, moglo bi se reći – očekivano jedna ponuda, Jadroliniji poznatog ponuđača. Radi se o grčkom brodovlasniku Livadas Shipping Co. iz Perama u Grčkoj koji je, vidljivo je iz Zapisnika o javnom otvaranju ponuda, svoj polovni trajekt Jadroliniji ponudio po cijeni od 7,695 milijuna eura. S obzirom na to da je ponuda grčkog brodovlasnika za prodaju broda manja od procijenjene vrijednosti broda koju je u ponovljenom natječaju objavila Jadrolinija, može se očekivati da će nakon isteka žalbenog roka, a to znači vrlo skoro, grčki trajekt, s premalim brojem toaleta za putnike, suprotno Propisima o hrvatskoj zastavi postati 55. plovilo Jadrolinijine flote, o čijoj smo obnovi, problemima i odlukama Uprave Jadrolinije pisali u prošlom broju Nacionala.
Podsjetimo, u prosincu 2022. godine Jadrolinija je objavila natječaj za kupnju polovnog trajekata. U Dokumentaciji o nabavi RO–RO putničkog broda procijenjena vrijednost nabave je bila 7,4 milijuna eura. U Tehničkoj specifikaciji navedeno je da kapacitet broja putnika može biti minimalno 500 zimi i 700 ljeti, ali je ne poštujući Pravila za statutarnu certifikaciju pomorskih brodova (Propisima hrvatske zastave) u Tehničkoj specifikaciji stavljeno da brod mora imati minimalno osam toaleta, a ne 14, koliko bi ih moralo biti s obzirom na broj putnika. Nacionalov izvor je to objasnio tvrdnjom da je „Uprava Jadrolinije već unaprijed, prije raspisivanja javnog natječaja o nabavi, znala i dogovorila koji će trajekt kupiti od grčkog brodovlasnika“. No 16. svibnja 2023. godine je ovaj natječaj poništila. Ne zbog broja toaleta na brodu, nego, kako je u Odluci o poništenju postupka nabave navela tročlana Uprava Jadrolinije ( predsjednik David Sopta i članovi Vjekoslav Dorić i Goran Frković ), zbog toga što je i na tom natječaju jedina ponuda, ona grčkog brodovlasnika Livadas Shipping Co. iz Perama u Grčkoj bila „ocijenjena nepravilnom, neprihvatljivom (cijena ponude prelazi planirana, odnosno osigurana novčana sredstva naručitelja) i neprikladna“. Naručitelju nije ostalo ništa drugo do li poništiti natječaj. Ali nakon nekoliko dana u svibnju 2023. godine, Jadrolinija opet raspisuje isti natječaj, s istim uvjetima i karakteristikama, ali u Dokumentaciji o nabavi procijenjenu vrijednost broda povećava sa 7,4 milijuna eura na 7,8 milijuna eura, bez PDV-a. Propisi hrvatske zastave opet se ne poštuju. I po zaključenju roka natječaja 27. lipnja pristupilo se otvaranju ponuda.
I kao što je to u prošlom broju Nacionala ekspert za pomorstvo i brodarstvo koji je komentirao brojne primjere i dokumente o ovakvoj obnovi Jadrolinijine flote naznačio, stigla je jedna ponuda, i to opet istog grčkog brodovlasnika Livadas Shipping Co., s gore spomenutom ponudom za prodaju svoga trajekta, manjom od procijenjene vrijednosti nabave broda, koja ovoga puta Upravi Jadrolinije nije bila ni „nepravilna, ni neprihvatljiva, ni neprikladna“.
Komentari