Jadrolinija je prošle godine, prvi put u svojoj gotovo 70-godišnjoj povijesti, prevezla više od 10 milijuna putnika, a ostvarila je i dobre financijske rezultate, odnosno rast neto dobiti za više od 29 posto, kao rezultat racionalizacije i modernizacije flote te optimizacije reda plovidbe, izvijestili su u četvrtak iz tog riječkog linijskog pomorskog prijevoznika.
Jadrolinija je u 2015. godini prevezla gotovo 10,9 milijuna putnika i 2,7 milijuna vozila, što je u odnosu na 2014. godinu porast od 8,8 posto u kategoriji putnika i 6,3 posto u kategoriji vozila.
Istodobno, taj je brodar u 100-postotnom državnom vlasništvu, zabilježio i rast neto dobiti od 29,3 posto, na 8,3 milijuna kuna.
Iz Jadrolinije posebice izdvajaju podatak da operativna dobit u 2015. godini bilježi izniman rast, od čak 272 posto, na 64,3 milijuna kuna. Ukupni su prihodi rasli za 0,7 posto, a rashodi za 0,4 posto. Taj je rezultat, pojašnjavaju iz Jadrolinije, posljedica racionalizacije i modernizacije flote i poslovanja te optimizacije reda plovidbe, odnosno uvođenja dodatnih putovanja u razdobljima najveće potražnje, kao i pojačanih komercijalnih aktivnosti tvrtke. Istovremeno, ističu, izdaci za plaće i materijalna prava zaposlenika rasli su za 2,5 posto.
Kao najznačajniji projekt iz 2015. izdvajaju projekt “e-Jadrolinija”, kojim je omogućena internet prodaja karata i otvaranje prepaid računa, odnosno mogućnost direktnog ukrcaja na brodove s “Jadrolinija2Go” karticom bez zaustavljanja na prodajnim mjestima, a na tu je karticu prebačen i sistem ‘radničkih’ pokaznih karata za otočane.
“Taj svojevrsni ‘pomorski ENC’ predstavlja iskorak u korištenju naprednih tehnologija u poslovanju i značajno unaprjeđenje usluga za putnike. Tržište pokazuje pozitivne reakcije na uvedene novine te je tako dosad izdano oko 4.000 ‘Jadrolinija2Go’ kartica. Što se online prodaje tiče, preko interneta je u prošloj godini prodano oko 160.000 karata, od čega se 42 posto odnosi na kupnju iz inozemstva. Najviše kupaca dolazi iz Velike Britanije, na drugom mjestu je Hrvatska, a slijede SAD, Francuska, Italija i Njemačka”, ističu iz Jadrolinije.
Ujedno kao novost u ovoj sezoni najavljuju ukidanje ograničenja za online kupnju karta za trajekt najkasnije 24 sata prije polaska, odnosno mogućnost da se karte online kupe i na sam dan polaska.
U priopćenju podsjećaju i na poduzete korake u daljnjem razvoju flote, kroz nastavak modernizacije, nabavku i gradnju novih brodova te održavanje tehničke pripremljenosti postojeće flote. Jadrolinija je, naime, u 2015. u flotu ukupno investirala 10,8 milijuna kuna, a među značajnijim investicijskim stavkama je nabavka 3,5 milijuna kuna vrijednog brzog plovila za 350 putnika “Dora”, rekonstrukcija kabina za posade na brodovima “Sv. Krševan” i “Supetar” te ulaganja u IT sustav na brodovima i ugostiteljstvo.
Ipak, iz Jadrolinije kao najznačajniji događaj na području obnove flote navode nabavku katamarana “Vida” kapaciteta 295 osoba, čije se uvođenje u liniju očekuje početkom lipnja, i to na relaciji Split – Hvar – Korčula.
“Ciljevi našeg poslovanja u ovoj godini su nastavak modernizacije flote, daljnji rast prometa i razvoj projekta ‘e-Jadrolinija’, kvalitetna priprema strategije za koncesijske natječaje najavljene za kraj ove godine te unaprjeđenje svih poslovnih procesa s naglaskom na efikasnost i racionalizaciju. Poslovanje Jadrolinije i dalje se vodi glavnim ciljem osiguranja povezanosti hrvatskih otoka i obale na korist otočnog stanovništva, gospodarstva i turizma Hrvatske. Sve što smo napravili u prošloj godini i na čemu radimo i dalje za otočane znači bolje, sigurnije i udobnije putovanje do kopna i njihovih domova, a za sve putnike Jadrolinije konstantno unaprjeđenje kvalitete usluge i proširenje ponude. Odlični rezultati koje pritom ostvarujemo pokazuju da smo na dobrom putu“, rekao je u povodu objave revidiranog izvještaja poslovanja za 2015. godinu Alan Klanac, predsjednik Uprave Jadrolinije.
Komentari