JAČANJE SURADNJE UNUTAR EU Rijeka i Trst ponovno povezani vlakom

Autor:

Nova željeznička linija koja povezuje Rijeku i Trst

Nel Pavletic/PIXSELL

Prvi međunarodni sezonski vlak u sklopu nove izravne željezničke putničke linije koja povezuje Trst (Villa Opicina) i Rijeku preko Slovenije, u srijedu je svečano dočekan na riječkom željezničkom kolodvoru.

Vlakovi na relaciji Villa Opicina ‒ Rijeka ‒ Villa Opicina prometovat će od danas do kraja rujna.

Polazit će iz Trsta, odnosno iz Ville Opicine u 7.50 sati, dok je povratak iz Rijeke predviđen za 18.25 sati.

Vlak će stajati i prihvaćati putnike na kolodvorima Opatija Matulji i Šapjane u Hrvatskoj te u Ilirskoj Bistrici, Pivki, Divači i Sežani u Sloveniji.

Cijena karte u jednom smjeru 8 eura, povratna 16 eura

Riječ je o višesustavnom elektromotornom vlaku u vlasništvu Slovenskih željeznica, kapaciteta 235 sjedala, koji ima mjesta za bicikle i dječja kolica te osiguran ulazak osoba s invaliditetom i smanjenom pokretljivošću.

Cijena karte za vožnju od Ville Opicina do Rijeke je osam eura, a povratne karte 16 eura. Za dijete od 6 do 12 godina cijena je četiri eura, a prijevoz djece do šest godina je besplatan.

Za prijevoz bicikla treba platiti pet eura, a u vlaku omogućen je besplatan Wi-Fi.

Suradnja Hrvatske, Slovenije i Italije

Iz HŽ-a ističu da će nova linija kvalitetnije povezati ruralna, periferna i prekogranična područja Italije, Slovenije i Hrvatske, odnosno da je riječ o jednoj od šest pilot-aktivnosti, koja se realizira u sklopu projekta SUSTANCE, a u okviru Programa transnacionalne suradnje Interreg Središnja Europa.

FELJTON: Kada je izgubio Trst, Tito se okrenuo Pokretu nesvrstanih

Projektni partneri su Izvršno tajništvo Srednjoeuropske inicijative, SŽ Potniški promet i HŽ Putnički prijevoz.
U sklopu tog projekta, HŽ Putnički prijevoz nadograđuje svoju web stranicu informacijama koje potiču ekološki prihvatljiva putovanja i aktivan odmor te jedinstveno iskustvo kombiniranja putovanja vlakom i biciklom na području Italije, Slovenije i Hrvatske. Na stranicama će se davati informacije o prijevozu bicikala, biciklističkim stazama, bike-friendly smještaju te o događanjima u Hrvatskoj, Sloveniji i Italiji.

U projektu SUSTANCE sudjeluje osam partnera iz Hrvatske, Italije, Slovenije i Mađarske. Glavni cilj je poboljšanje povezanost javnog prijevoza između slabo naseljenih ruralnih, perifernih i prekograničnih regija i urbanih područja u kojima se nalaze glavna prometna čvorišta, s naglaskom na poboljšanje usluge javnoga željezničkog prometa u prekograničnim područjima.

Naglasak je i na razvoju inovativnih ICT rješenja za poboljšanje održive mobilnosti putnika u Srednjoj Europi, uz primjenu pristupa odozdo prema gore.

Projekt vrijedan dva milijuna eura

Ukupna vrijednost projekta je dva milijuna eura, od čega se kroz Program transnacionalne suradnje INTERREG Središnja Europa financira 80 posto, a trajat će do kraja ožujka 2026. godine.

Dvije strane Jadrana: U Rijeci cijene nekretnina divljaju, u Trstu već dugo nema oscilacija

Predviđene pilot- aktivnosti uključuju testiranje izravne željezničke veze između Ville Opicine i Rijeke eksperimentalno proširenje izravne putničke željezničke usluge do Soprona vikendima od travnja do kolovoza radi obilaska Nežiderskog jezera, studiju izvedivosti poboljšanja prekograničnih putničkih željezničkih veza između Divače i Pule u sklopu koje se planira postavljanje postaja za dijeljenje bicikala na željezničkim kolodvorima Vodnjan i Svetvinčenat te razvoj ICT aplikacije za prijevozne usluge prilagođene potražnji u perifernim područjima regije Emilia-Romagna.

Linija namijenjena ponajprije turistima

O projektu su na konferenciji za novinare nakon dolaska vlaka govorili predstavnici projektnih partnera, slovenskog Ministarstva infrastrukture, hrvatskog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te regionalne i lokalne samouprave iz Hrvatske, Slovenije i Italije.

Među ostalim, iskazana je želja da se uvede i vožnja vlakom iz Rijeke do Trsta, koja bi putnicima iz Hrvatske omogućila jednodnevni boravak ili izlet na tršćanskom području, budući da vlak zasad prema Trstu vozi u večernjim satima.

Predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić rekao je da je projekt prilagođen ponajprije za turističke svrhe i dolazak turista a povezan je sa zelenom tranzicijom i smanjenjem emisije CO2. Vidjet ćemo kako će se pokazati ovaj projekt, koliko će biti uspješan i o tome će ovisiti daljnja suradnja, dodao je.

 

OZNAKE: , Rijeka, , turisti, vlak, Trst

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.