Prihodi na domaćem tržištu elektroničkih komunikacija u prvoj polovini godine dosegnuli su 5,6 milijardi kuna, što je za 2,3 posto više u odnosu na isto lanjsko razdoblje, a nastavlljen je i rast ulaganja u pokretne i nepokretne mreže, izvijestili su u utorak iz Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM).
“Rastu prihoda od 2,3 posto najviše je doprinijela usluga pristupa internetu”, ističu iz HAKOM-a, iznoseći podatke iz njihove analize tržišta koji pokazuju porast prihoda u gotovo svim tržišnim segmentima elektroničkih komunikacija.
Prihodi od usluga širokopojasnog pristupa internetu rasli su tako u prvoj polovi godine za 6,5 posto, od najma mreže i vodova za 3,1 posto, a naplatne televizije za 3,8 posto.
Prihodi od usluge širokopojasnog pristupa čine 47 posto svih prihoda na tom tržištu, a kako ističu iz HAKOM-a, tijekom prvog polugodišta 2022. svaki treći korisnik fiksnog interneta ‘došao’ je do toga da sad ima ugovorene brzine od 100Mbit/s ili više.
U tom razdoblju nastavljen je trend rasta ulaganja i u nepokretne i u pokretne mreže, pri čemu je ulaganje u mreže vrlo velikog kapaciteta (VHCN), prvenstveno u svjetlovodne mreže, poraslo 45 posto u odnosu na godinu ranije, na 312 milijuna kuna. Ulaganja u bazne stanice (BTS) u pokretnim mrežama povećana su, pak, 56 posto, na 313 milijuna kuna.
U drugom tromjesečju 2022., ističu iz HAKOM-a, nastavio se trend migracija korisnika na svjetlovodnu tehnologiju te je broj tih priključaka porastao za 32 posto u odnosu na isto lanjsko vrijeme, pa ih je krajem lipnja ove godine bilo 177 tisuća.
Ukupan podatkovni promet putem nepokretnih i pokretnih mreža u istom razdoblju prosječno je rastao za 19 posto, a taj je promet dosegnuo 793 PB (petabajta).
I roaming dobar pokazatelj turističke sezone
Iz HAKOM-a se osvrću i na trajanje poziva stranih državljana u Hrvatskoj u roamingu (ili gostujući u mrežama), za kojeg kažu da je također jedan od pokazatelja dobre turističke sezone, koja još traje. Naime, stranci su u drugom tromjesečju 2022. potrošili više od 205 milijuna tzv. roaming minuta razgovora, što je čak 60 posto više nego u sitom razdoblju prošle 2021.
I broj priključaka naplatne televizije u drugom je tromjesečju u odnosu na isto lanjsko porastao za gotovo 60 tisuća ili na više od 932 tisuće, a trend rasta vidljiv je i na ukupnim prihodima te na porastu broja kućanstava koja gledaju neki oblik naplatne televizije.
Tako su ukupni prihodi od te televizije veći za 4,5 posto, a dva od tri kućanstava televiziju prati putem nekog od oblika naplatne televizije ili njih 66,5 posto, dok je taj postotak u drugom tromjesečju 2021. iznosio 59 posto.
Za razliku od toga, tržište telefonskih usluga u nepokretnoj/fiksnoj mreži nastavilo je ‘padati’ te su i prihodi u drugom tromjesečju od korištenja fiksnim telefonima pali 5,7 posto u odnosu na isto lanjsko razdoblje, dok se broj korisnika smanjio za 1,4 posto, a ukupni odlazni promet za 19,3 posto, zaključuju iz HAKOM-a.
Komentari