Sveobuhvatna izložba “Chinese Whispers. Nova umjetnost iz kolekcije Sigg”, koja kroz dvjestotinjak eksponata prikazuje suvremenu umjetničku produkciju Kine, otvara se u utorak navečer u bečkom Muzeju primijenjene umjetnosti( MAK-u), koji posjeduje jednu od najznačajnijih zbirki azijske umjetnosti u Europi.
“Izložba prikazuje kinesku suvremenu umjetnost, njezine estetske i ikonografske posebnosti, daje uvid između tradicije i moderne te odnos kineske prema europskoj umjetnosti”, rekao je na konferenciji za novinare u bečkom Muzeju primijenjene umjetnosti njegov glavni direktor Christoph Thun-Hohenstein.
Naglasio je da je izložba veliki projekt u dijalogu sa švicarskim kolekcionarom Ulijem Siggom, izrazivši nadu da će izložba pridonijeti boljem upoznavanju i razumijevanju Kine, njezine prošlosti i sadašnjosti.
Izložba obuhvaća dvjestotinjak eksponata: ulja na platnu, skulptura, radova na papiru i drvu, instalacija, vaza, namještaja odjeće i drugih predmeta. Od toga je stotinjak radova iz zbirke švicarskog stručnjaka za kinesku umjetnost, novinara, poduzetnika i diplomata Ulija Sigga.
Radovi iz zbirke Sigg postavljeni su nasuprot povijesnih radova iz Kine iz bogate zbirke azijskih eksponata Muzeja primijenjene umjetnosti u Beču, koja prema direktoru Thunu-Hohensteinu posjeduje više od 25 tisuća eksponata i jedna je od najznačajnijih zbirki azijske umjetnosti u Europi.
“Izloženi umjetnički radovi 57 kineskih umjetnika su u međusobnom dijalogu s eksponatima iz zbirke muzeja i dopunjavaju sliku društvenog i gospodarskog razvitka i nove vizije Kine, koja se razvila u velesilu 21. stoljeća, a u tehničkom pogledu postavila je vrlo zahtjevne ciljeve”, rekla je kustosica izložbe Baerbel Vischer.
Ta zajednička igra rasvjetljava suvremenu umjetničku scenu Kine posebice u djelima Ai Weiweia, Shi Jinsonga, Wang Xiangyua, Liu Dinga ili Song Donga.
“Kineska umjetnost postala je globalna”, rekao je kolekcionar Uli Sigg, koji je godinama pratio društveno-politička zbivanja u Kini posebice u kulturi. Dodao je da je o slobodi umjetnosti u Kini teško govoriti te da suvremeni umjetnici izražavaju svoje poglede i nazore na poseban umjetnički način.
Uli Sigg bio je švicarski veleposlanik u Kini, Sjevernoj Koreji i Mongoliji, sedamdesetih godina 20. stoljeća počeo je sakupljati kinesku umjetnost, a poslije je stvorio jednu od najreprezentativnijih zbirki kineske umjetnosti u svijetu.
Podupirao je rad kineskih umjetnika poput Ai Weiweia, poklonio oko 1500 radova iz svoje zbirke M+ Sigg Collection novoosnovanom muzeju M+ Museum for visual culture u Hongkongu, koji bi trebao biti otvoren potkraj 2020.
“Mnoga djela iz zbirke MAK-a prvi put se nakon restauracije prikazuju javnosti, kao i djela kineskih umjetnika političke tematike, koja se u Kini ne smiju prikazati”, rekla je kustosica Vischer.
Izložba je organizirana u dijalogu MAK-a sa švicarskim kolekcionarom Ulijem Siggom i u suradnji s Umjetničkim muzejom (Kunstmuseum Bern), i Centrom Paul Klee u Bernu.
Izložba ostaje otvorena do 26. svibnja.
Komentari