Da medij crteža otvara bezbrojne svjetove pokazuje izložba crteža Duje Medića “Mater planina” koja se otvara 16. listopada u zagrebačkoj Galeriji Karas, a moći će se razgledati do 28. listopada. Duje Medić istaknuo je da ga u bavljenju umjetnošću zanima pojam tradicije i ideja prenošenje znanja i kulturnih vrijednosti:
“Upravo ta kategorija prenošenja i očuvanja nosi za sobom niz propitivanja koja za mene nisu stalna ni okamenjena, nego upravo suprotno. Svojim radom nastojim shvatiti prošlost kako bih razumio sadašnjost. U tom smislu, u ovoj seriji crteža prvi put okupljam i prikazujem niz mitskih i povijesnih priča iz mojih rodnih Brela. Ono što ove priče čini lokalnim je svakako mjesto događanja i njihovi protagonisti koje će prepoznati samo ljudi iz Brela ili okolice. No ove su priče pune arhetipova koje će svi ljudi moći razumjeti i to je njihova važnost. Te priče imaju univerzalne likove, simbole i motive koji u sebi sadržavaju dublje značenje. Sve nebitne stvari na ovom svijetu nestanu kao da nisu ni postojale, no ove priče postoje od početka vremena i prenose se generacijama do današnjeg dana”.
Kustosica izložbe Anita Ruso smatra da Duje Medić stoji uz bok velikim hrvatskim crtačima kao što su Davor Vrankić i pokojni Josip Vaništa, s kojima je i izlagao na izložbama u Zagrebu i Osijeku. Odgovorila je na pitanje u čemu se sastoji kvaliteta i specifičnost njegova rada: “Duje koristi olovku koja je krhki alat. Uobičajeno je da crteže olovkom zamišljamo kao prozračne. Duje koristi olovku na posve drugačiji način. Njegovi crteži su ‘teški’, monolitni, trodimenzionalni. Čak i u formama koje su ponekad apstraktne Dujini crteži ostavljaju dojam hiperrealističnih prikaza. Ono što sada čeka Duju jest predstavljanje stranom tržištu. Poznati art sajam Drawing Now koji se svake godine održava u Parizu trebao bi biti prvi veliki i ozbiljni korak u tom smjeru. No umjetnici mogu sudjelovati ako ih zastupa neka galerija, a naše galerije najčešće to ne čine pa treba početi surađivati s onima koje to rade”.
Komentari