Izložba fotografija Petre Slobodnjak pod nazivom ‘LADO/RELJEFI/TRAGOVI’ može se pogledati u Muzeju za umjetnost i obrt do 24. veljače.
Ovim kulturnim događanjem ansambl LADO je započeo svoju sezonu 2019. u kojoj obilježava 70 godina umjetničkog djelovanja. LADO je sedam desetljeća čuvar i interpret najljepših primjera bogate hrvatske glazbene i plesne tradicije i u tom je razdoblju surađivao s mnogim poznatim fotografskim imenima poput Damira Fabijanića, Toše Dapca, Marije Braut, Aleksandra Saše Novkovića, Ive Pervana i Ivana Balića Cobre.
“Izložba ‘LADO/RELJEFI/TRAGOVI’ rasla je kroz tri godine suradnje s Ansamblom LADO, a svaki susret je bio impuls za novi segment izložbe. Posebno je zadovoljstvo interpretirati raskoš Ladovih nastupa kroz vlastiti senzibilitet i vizualno asocirati koreografije s njihovim podnebljem. Ovim putem zahvaljujem svim suradnicima na projektu, a posebno Krešimiru Dabi, bivšem ravnatelju Lada i ključnoj osobi u stvaranju ideje o izložbi, na ukazanom povjerenju“, rekla je Petra Slobodnjak.
Izložba svoj put započinje u jednom od najreprezentativnijih zagrebačkih prostora, no tu ne završava. Namjera je izložbu predstaviti i u drugim muzejima diljem Hrvatske s ciljem predstavljanja izvedbene folklorne umjetnosti kroz umjetničku fotografiju.
˝Započeti godinu izložbom umjetničkih fotografija naše dugogodišnje suradnice, posebna je najava bogate koncertne sezone koja će za LADO, u slavljeničkoj godini, biti iznimno važna. Ladu je osobita čast početi svoje rođendansko obilježavanja upravo u muzeju koji je odraz stvaralačkog identiteta našeg grada i zemlje”, izjavila je Ileana Jurin Bakotić, ravnateljica Ansambla LADO.
Izložba se održava pod pokroviteljstvom Predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar Kitarović i Ministarstva kulture Republike Hrvatske.
Iz teksta kustosice izložbe Ive Prosoli:
Petrine fotografije vrijedan su dokument o djelovanju Lada i njegovim izvedbama. One pokazuju dobro poznavanje repertoara i samih umjetnika, narodnih nošnji neprocjenjive vrijednosti te razumijevanje Ladovih koreografija i interpretacija, veliku umješnost prilikom snimanja u nemogućim uvjetima, potpuno ovladavanje svjetlom, odnosno mrakom pozornice.
No, fotografije Petre Slobodnjak nadilaze dokumentarno i govore prvenstveno onom što ples, odnosno glazba od davnina pa sve do danas u svojoj srži i jest, one govore o komunikaciji: s onostranim, s božanskim zaštitnikom, silom prirode ili pak s plesnim partnerom ili partnerima. I u konačnici s publikom. Za ovu izložbu iz bogatog su fonda fotografija Lada Petre Slobodnjak odabrani upravo oni trenuci koji o tome govore najdirektnije, a istovremeno poštuju specifičnosti scenske izvedbe. Tim su fotografijama pridruženi i pejzaži nastali na onim mjestima s kojih plesovi potječu te video radovi s isječcima plesova. Pritom se pejzaži doimlju dijelom kao stilizirani pokreti, dijelom kao nabori tkanine, (plesni) pokreti odražavaju toplinu zemlje, strogoću kamena ili mekoću mora, a sve zajedno slika je tradicijske baštine, žive, vibrantne, prodorne i beskonačne.
O autorici izložbe Petri Slobodnjak:
Petra Slobodnjak diplomirala je na Grafičkom fakultetu u Zagrebu, smjer dizajn grafičkih proizvoda. Do sada je imala je 6 samostalnih i dvadesetak grupnih izložbi fotografija. Dobitnica je nagrade Hrvatskog fotosaveza za najboljeg mladog autora. Za posljednju izložbu Rasprodaja koja je bila izložena u Galeriji ULUPUH dobila priznanje Hrvatskog dizajnerskog društva na izložbi hrvatskog dizajna 1718 u kategoriji Koncept inicijativa, kritički dizajn. Članica je HDD-a (od 2009.) i ULUPUH-a (2013. – Sekcija za multimediju i intermediju, 2017. Sekcija za fotografiju). Od 2016. godine je fotografkinja Ansambla narodnih plesova i pjesama LADO.
Komentari