Izložbom “Ravnoteža” njemačkog slikara Antona Franza Högera koji će s više od četrdeset radova u Galeriji Prsten predstaviti svoje stvaralaštvo nastalo od 2003. do danas, Dom Hrvatskog društva likovnih umjetnika (HDLU) u utorak otvara ovogodišnju izložbenu sezonu.
Iz HDLU-a najavljuju kako je riječ o umjetninama visoke procijenjene vrijednosti koje su već izlagane u prestižnim galerijama u Montrealu, New Yorku, Münchenu, Nürnbergu i drugim gradovima.
Uoči izložbe Höger je izjavio kako mu je drago što će izlagati u Meštrovićevu paviljonu kao jednom od najljepših galerijskih prostora, nazvanom po umjetniku kojemu se godinama divi. Zadovoljan je kvalitetom organizacije i nada se da će njegovo prvo gostovanje u Zagrebu biti dobro posjećeno.
Po riječima Tomislava Buntaka, dopredsjednika HDLU-a, izložba pokazuje realistično slikarstvo kakvo baš nije prisutno na našoj sceni, a čiji citati, kompozicija, naracija i slikarski jezik upućuju na vještine sjeverne renesansne škole i njemačke tradicije, s ikonografskim znakovima sadašnjosti.
“Atraktivnost izloženih slika, realistično slikanih prizora s nagim ljudskim figurama koje slikar slika prema živim modelima sigurno će dojmiti široku publiku, a slikarima, posebno mlađoj figurativnoj generaciji, bit će to susret uživo s drukčijom vizijom slikarsko oblikovanog realiteta prizora slike koji se dodiruje s njemačkim realizmom tridesetih godina”, ustvrdio je Buntak.
Selektor i kustos izložbe Željko Marciuš ustvrdio je u predgovoru izložbe kako umjetnik “vlastitim hiper-stilom, hiper-optičkom varkom oka, motivom i značenjem privodi slikarsko nasljeđe kontradiktornome duhu suvremene kulture – zrcalu globalne civilizacije”.
“Takvim iščitavanjem Högerove slike uvijek odražavaju naličje kulture koje izvire, prodire iza ludo lijepe, a do puknuća napregnute estetike svijeta”, dodao je.
Umjetničko ishodište Antona Franza Högera (1956., München) Bečka je škola fantastičnog realizma, prepoznatljiva po nestvarnim, sanjarskim motivima u raskošnome stilu manirizma, razrađenoj tehnici starih talijanskih i nizozemskih majstora.
Iako je studij završio kasnih sedamdesetih, Höger se slikarstvu u potpunosti posvetio tek 2000. godine. Unatoč divljenju slikarskoj finoći starih majstora i ekscentrično-dinamičnog slikarstva baroka njegove slike sadrže esenciju filozofskoga, te nadilaze ‘čiste tehnike’ njegova slikarskoga stila.
Razvijao se pod utjecajem Francisa Bacona, Andyja Warhola, Jaspara Johnsa i Sigmara Polkea, koje je u svojim djelima i obrađivao, a kontinuirano se bavi aktualnim društvenim problemima, od položaja žena u društvu do pokušaja destrukcije čovjeka i moći medija.
Höger je dobitnik priznanja nekoliko njujorških galerija te umjetničkih manifestacija Biennale Florenz 2008., Kunstpreis Blau-Orange Coburg, Art Fair Köln, Art Stroke München, NordArt i drugih.
Njegova je zagrebačka izložba ostvarena u suradnji HDLU-a i producentske kuće Henry Stag Art Management, postavit će se u najvećoj galeriji HDLU-a, na oko 700 četvornih metara i biti otvorena do 5. veljače.
Na svečanosti otvorenja gostuje njemački glazbenik Potsch Potschka, nakon čijeg će nastupa uslijediti audio-vizualni performans istaknutog američkog umjetnika Nortona Wisdoma koji je svoje performanse izvodio na Zimskim olimpijskim igrama 2002. u Salt Lake Cityju te u suradnji s brojnim svjetski glazbenicima poput Flea iz grupe Red Hot Chili Peppers ili Becka. U HDLU će nastupati uz pratnju elektroničke glazbe koju potpisuje Zam Johnson.
Komentari