Likovna manifestacija Hrvatski triennale akvarela na izložbi otvorenoj u utorak u zagrebačkom Muzeju Mimara predstavlja radove nastale u protekle tri godine u tehnici koja je samo naoko jednostavna, ali zapravo svojim autorima ne dopušta pogreške.
Hrvatski triennale akvarela održava se već 22 godine, a u svom ovogodišnjem, osmom izdanju donosi radove 79 umjetnika izabranih na natječaju između njih 163 prijavljenih. Obuhvaćeni su autori svih generacija i radovi širokog raspona stvaralačkih iskaza, od likovnog intimizma u pejzažima i vedutama do figuracije i geometrijske apstrakcije.
Velika otkupna nagrada ove je godine pripala akademskom slikaru iz Labina Zdravku Miliću za rad “Nebeska podmornica”, dok je posebnu pohvalu dobilo djelo “Starost” zagrebačkog akademskog slikara Zorana Kakše.
“Među zastupljenim autorima iz svih dijelova Hrvatske pronalazimo umjetnike kojima je akvarel primarno opredjeljenje, ali i one koji tek povremeno u njemu stvaraju”, napomenula je na otvorenju predsjednica Prosudbene komisije Triennala, Sonja Švec Španjol.
Po njezinim riječima, akvarel je jedna od najplemenitijih tenika u kojoj su se vjerojatno svi okušali u sklopu likovnog odgoja još u osnovnoj školi, no oni koji su ju odabrali za svoj izričaj znaju najbolje da je samo na prvi pogled jednostavna, a zapravo ne dopušta naknadne intervencije u slučaju greške.
“Ove godine imali smo težak izbor, no obuhvatili smo sve generacije, od mladih, tek stasalih umjetnika s umjetničkih akademija do onih u mirovini, i time dobili relevantan uvid u tu klasičnu tehniku kroz suvremeno promišljanje”, ustvrdila je.
Iskoraci u tehnici akvarela – slika koja se pojavljuje dodirom
Švec Španjol je posebno izdvojila radove koji su napravili veliki iskorak propitujući mogućnosti samog medija, poput slike Ane Sladetić iz serije “Čisto i kriv”, koja izgleda poput crne plohe, no dodirom aktivira termokromatski sloj i otkriva pejzaž.
Tu su zanimljlivi i radovi koji kombiniraju staklo i akvarel – Nikolina Šimunović izlaže stakleni objekt “U đardinu” sazdan od niza staklenih ploča između kojih je smješten akvarel na papiru i mrežici, a Anton Vrlić eksperimentira u staklenci s vodom, u radu pod nazivom “Alkemija akvarela i stakla”.
Branimir Pešut, voditelj Kabineta akvarela Galerije umjetnina grada Slavonskog Broda, smatra da je akvarel najteža likovna tehnika koja ne trpi kolebljivu ruku. “Akvarel ne oprašta greške, svaka je vrlo vidljiva i ne može se ukloniti, to je medij koji zahtijeva veliku koncentraciju onoga tko je se prihvati”, dodao je.
Lada Ratković Bukovčan, ravnateljica Muzeja Mimara, podsjetila je kako je izložba u svibnju ove godine već bila postavljena u Likovnom salonu Vladimir Becić u Slavonskom Brodu, te u srpnju u karlovačkoj galeriji “Vjekoslav Karas”, a u “Mimari” ima svoju završnicu.
“Prezentirana ostvarenja daju sjajnu mogućnost da se posjetitelji upoznaju s puninom plodne umjetničke scene u Hrvatskoj koju svi autori trajno tkaju svojim djelima”, istaknula je.
Hrvatsku triennalnu izložbu akvarela pokrenuli su 1998. Galerija umjetnina Grada Slavonskog Broda i Gradski muzej Karlovac, gradovi s jakom tradicijom akvarelnog slikarstva.
U proteklih dvadesetak godina na njoj je sudjelovalo više od 400 autora, a ovogodišnji izbor u Zagrebu se može razgledati do 18. studenog.
Među ostalima, izlažu Zlatko Keser, Josipa Čamber, Andrija Girardi, Radovan Rajko Svilar, Antun Boris Švaljek, Jadranka Fatur, Saša Jantolek, Tatjana Politeo, Iva Matija Bitanga, Vatroslav Kuliš, Mia Matijević, Koraljka Kovač.
Komentari