U dosadašnjoj izbornoj kampanji za predsjednika ili predsjednicu Republike Hrvatske osmero kandidata do sada je prijavilo potrošnju od ukupno 1,28 milijuna eura. Daleko najveći trošak prijavio je Dragan Primorac, 774.440 eura ili čak oko 60 posto od ukupno prijavljenih troškova svih kandidata u kampanji.
Sljedeći najveći potrošeni iznos u kampanji prijavio je Zoran Milanović (166.956 eura), objavili su u ponedjeljak iz Gonga, koji je napravio lako pretraživu bazu podataka.
U njoj je moguće možete pretraživati i uspoređivati donacije kandidatima – koliko su iznosili troškovi promidžbe, koliko su potrošili na medijsko oglašavanje te jesu li i kolike popuste dobili od medijskih kuća.
Baza sadrži podatke preliminarnih financijskih izvještaja uoči prvog kruga predsjedničkih izbora, koje su izborni kandidati predali do zakonskog roka (do petka u ponoć 20. prosinca), a Državno izborno povjerenstvo objavilo u ponedjeljak ujutro.
Ivana Kekin prijavila je 109.415 eura troškova u dosadašnjoj kampanji, Marija Selak Raspudić 103.959 eura, Niko Tokić Kartelo 77.897 eura, Branka Lozo 29.800 eura, Tomislav Jonjić 11.849 eura i Miro Bulj 6.169 eura.
Što se tiče donacija, kandidati i kandidatkinje do sada su prijavili ukupno 488.083 eura. Primorac je i u ovoj kategoriji prijavio najveći iznos, 314.223 eura, odnosno duplo više od svih ostalih kandidata i kandidatkinja zajedno. Od šest najviših prijavljenih donacija, Primorcu je uplaćeno čak njih pet (jedna od 20.000 eura i četiri po 10.000), dok je jedna donacija od 10.000 eura uplaćena i Selak Raspudić.
KAMPANJA Evo tko su Milanovićevi donatori, neki su mu uplaćivali i po 20 eura
‘Berošev IT-evac’ donirao 4000 eura Selak Raspudić
Iz baze podataka se vidi i to da su i za ove izbore najizdašniji donatori HDZ-ovog kandidata tvrtke, i to odranije poznati stranački donator Radnik d.d. iz Križevaca sa 20.000 eura i Bistra d.o.o. sa 10.000 eura, građevinska tvrtka u vlasništvu Mirka Habijanca koja je dobila od Vlade 4,9 milijuna eura za obnovu privatnog hotela. Po 10.000 eura Primorčevoj kampanji donirali su i Agro-steel d.o.o., Hidroing d.o.o. i Hidroregulacija d.o.o. 2000 eura donirao je Primorčevoj kampanji i Andrej Plenković.
Selak Raspudić je svoju najvišu donaciju (10.000 eura) dobila od tvrtke Marea Alta d.o.o. hotelijera Petra Ćorluke. Njoj je 1.000 eura donirao i Vinko Kojundžić, kojega mediji opisuju kao Beroševog IT-ijevca i fotografa, s obzirom na to da je od bivšeg ministra zdravlja osumnjičenog u korupcijskoj aferi dobio nekoliko poslova izrade softvera. A još 3.025 eura ovoj kandidatkinji donirala je i Kojundžićeva tvrtka Post nomine d.o.o.
Počasni konzul RH u Rusiji donirao Milanoviću
Dvije najviše donacije, od po 3.981 eura, Milanoviću su donirali Kristijan Bodrožić, istaknuti mladi SPD-ovac iz Njemačke, te Stefano Vlahović, počasni konzul Republike Hrvatske u Kalinjingradu u Rusiji. Ivana Kekin, pak, prijavila je daleko najviše donacija, čak 1.309, ali mahom mikrodonacija, manjih od 100 eura. Jedna od sedam donacija koje je Milanović prijavio je i ona od 50 eura Borisa Miloševića, bivšeg SDSS-ovog člana Plenkovićeve Vlade u prethodnom mandatu.
IZBORNE KAMPANJE Primorac potrošio daleko najviše, Bulj najmanje, evo i kako stoje ostali
Konačno, Gongova baza podataka preliminarnih financijskih izvještaja pokazuje i koliko su kandidatkinje i kandidati potrošili na medijsko oglašavanje u kampanji za predsjedničke izbore uoči prvog kruga. Dragan Primorac prijavio je potrošenih 389.283 eura, odnosno čak 92 posto od 422.976 eura koliko je potrošilo svih osmero kandidatkinja i kandidata.
Komentari