IVAN SAFUNDŽIĆ: ‘Hotel View dobio je pohvale, a već nam stižu i Skandinavci’

Autor:

Maja Prgomet

Član Uprave hotelijerske tvrtke Jadran d.d. koja je preuzela upravljanje Grand Hotelom View na Braču, objašnjava kako je njegova tvrtka postala jedna od najuspješnijih u domaćoj turističkoj industriji i što View znači za Postiru

Grand Hotel View, grandiozni luksuzni hotel koji je niknuo na mjestu zapuštene stare tvornice za preradu ribe u Postirama na otoku Braču, potpuno je promijenio ne samo vizuru Postira, već bi trebao promijeniti i gospodarsku sliku cijelog otoka Brača. Najavio je to u intervjuu za Business&Banking Ivan Safundžić, član Uprave crikveničke tvrtke Jadran d.d. koja je preuzela upravljanje hotelom od investitora Pave Vujnovca, vlasnika PPD-a, Josipa Jurčevića, Zorana Gobca i Tonija Bračića, to jest njihove tvrtke Adria Coast. Iako je svečano otvoren u jeku ovogodišnje turističke sezone, hotel je već uspio privući brojne goste, najviše iz Hrvatske, ali i goste iz Slovenije, Austrije, Poljske, Slovačke, Francuske, Velike Britanije i skandinavskih zemalja.

No Grand Hotel View samo je jedan u nizu hotela kojima Jadran d.d. upravlja. Ivan Safundžić u intervjuu za Business&Banking objašnjava kako je njihova tvrtka prošle godine, unatoč poteškoćama koje je nosila epidemija covida, čak 24 posto nadmašila svoje prihode iz rekordne 2019. godine, što ih je svrstalo u red najuspješnijih tvrtki domaće turističke industrije, a koja, uz to, nije prekinula investicijski ciklus.

Grand Hotel View u Postirama na otoku Braču svečano je otvoren 6. srpnja, no goste je počeo primati još prije toga te ove godine prednjače domaći gosti, ali i Slovenci, Austrijanci, Poljaci i Slovaci, pa i Skandinavci koje zanima i podsezona. FOTO: Maja Prgomet

Business&Banking: Prošlo je mjesec i pol od svečanog otvorenja Grand Hotela View u Postirama, a vi ste već tada imali prve goste. Kolika je bila popunjenost hotela tijekom srpnja i u prva dva, tri tjedna kolovoza, s obzirom na to da ste otvorili usred ljeta, kad je sezona već dobrano krenula?

Svečano otvorenje Grand Hotela View upriličili smo za svoju poslovnu javnost i partnere početkom srpnja, kad je već u punom jeku bila glavna ljetna turistička sezona na Jadranu, ali su gosti već ranije počeli koristiti usluge hotela. Popunjenost je od početka sezone izuzetno dobra, uglavnom se kreće ovih ljetnih mjeseci u gornjem dijelu kapaciteta, čime smo izuzetno zadovoljni s obzirom na vrijeme u kojem smo počeli s radom hotela.

Business&Banking: Jesu li među vašim gostima u tom prvom mjesecu bili više domaći ili stranci?

Za sada prednjače hrvatski gosti, ali tu su i posjetitelji iz Slovenije, Austrije, Poljske, Slovačke te veći broj iz skandinavskih zemalja.

Business&Banking: Koji je najčešći način bookinga, odnosno, kako su gosti, posebno oni izvana, doznali za hotel?

U svijetu globalnih komunikacija vijest i ponuda usluga novog hotela na jednom od najljepših jadranskih otoka stiže gotovo do svih onih koji traže svoje mjesto za ugodan ljetni odmor. Intenzivno smo radili na marketinškom oglašavanju na digitalnim platformama, a i Brač je iznimno atraktivna destinacija sama po sebi pa je to bio ključ za stvaranje potražnje. Postira su izvrsno pozicionirana, svega 10-ak minuta od trajektne luke, što također, uz sve ostale čimbenike, utječe na odabir destinacije.

‘Cilj nam je biti konkurentan igrač na našem tržištu, ali i doprinositi ukupnom boljitku hrvatskog turizma’

Business&Banking: Preko stranice booking.com može se provjeriti cijena noćenja, ona nije mala (15 tisuća kuna za sedam noćenja, s punim pansionom, za dvoje, kraj kolovoza), ali je usporediva s drugim hotelima slične kategorije na našoj obali. Kako ćete se boriti s konkurencijom – i kako se uopće u hotelijerskom biznisu u Hrvatskoj manifestira ta konkurencija?

Uskoro ćemo i mi u Hrvatskoj sve cijene iskazivati u eurima pa kada svoje cijene usporedimo s drugim konkurentskim zemljama, vidjet ćemo da osim prirodnih ljepota i kvalitetne ponude, nimalo ne zaostajemo u cjenovnoj konkurentnosti. S druge strane, svaka tržišna konkurencija je zdrava te bi svi hrvatski hotelijeri trebali raditi na podizanju standarda svojih proizvoda kako bismo bili još konkurentniji zemljama poput Grčke, Španjolske ili Turske. Domaću konkurenciju smatramo partnerima s kojima zajedno trebamo raditi na što boljem pozicioniranju svoje zemlje u međunarodnom okruženju.

Business&Banking: Što gosti očekuju od smještaja i usluge u hotelu vašeg ranga?

Grand hotel View novoizgrađeni je hotel kategorije 4 zvjezdice, ima 230 luksuzno opremljenih soba i apartmana, s mediteranskim vrtovima na balkonima i pogledom na morski horizont i planine Mosor i Biokovo. Pogled na morsku pučinu koji se pruža iz gotovo svake smještajne jedinice zaista oduzima dah. Gostima hotela su na raspolaganju bazeni, moderno uređeni wellness i spa, a za poslovne korisnike tu je i suvremeno opremljena kongresna dvorana. Uz taj moderni ambijent gosti očekuju kvalitetnu i autentičnu hranu, ljubazno i komunikativno osoblje koje je uvijek na usluzi.

Business&Banking: Koliko su gostima bitne neke dodatne aktivnosti i koje su najtraženije? Što još traže osim obilaska okolnih turističkih mjesta, prirodnih ljepota, restorana, vinarija, planinarskih i biciklističkih staza?

Naši gosti većinom su parovi i obitelji koji u Postira dolaze zbog mirnog i idiličnog odmora te istraživanja prirodnih, kulturnih i gastronomskih čari otoka Brača. Okolica Postira i cijeli otok pružaju im širok izbor lokacija koje mogu posjetiti, kao i prostor za uživanje u prirodnim ljepotama, a o gastronomiji da i ne govorim.

‘U turističkoj industriji ima dosta slučajeva da investitori u kapacitete upravljanje prepuštaju turističkim profesionalcima’

Business&Banking: Nedostaje li Braču, primjerice, neko mjesto poput Zrća, gdje se može plesati cijelu noć i koliko je vašim gostima bitno da se mogu i dobro zabaviti? Ili je to posve drugačiji profil gostiju?

Mjesta za zabavu ima, kako u hotelu tako i izvan njega. Pozicioniranje hotela već u startu određuje i popratne aktivnosti koje očekuju i žele naši gosti. Naša ponuda u Postirama nije industrija zabave, ona je spoj užitka u kvaliteti smještaja i usluge te prirodne ljepote i doživljaja koji ostaje kao uspomena na vrijeme provedeno u našem hotelu.

Business&Banking: Član ste Uprave tvrtke Jadran d.d. Crikvenica koja upravlja hotelom. Predstavljate se kao najveća tvrtka na crikveničko-vinodolskoj rivijeri i jedan od predvodnika turističkog poslovanja na Jadranu, u sastavu Grupe Jadran je i Club Adriatic d.o.o. iz Baške Vode, a tvrtka upravlja i s nekoliko objekata izvan vlasničkog portfelja, jedan je pretpostavljam upravo ovaj hotel. Također pružate i ugostiteljsko-turističke usluge u hotelima i turističkim naseljima različitih kategorija s više od 2500 kreveta u 1250 soba te u kampovima i kampiralištima s više od 1700 mjesta. Prilično opsežan i zahtjevan posao, kako se čini. Boravite li zbog novog hotela trenutno više na Braču ili putujete na relaciji Crikvenica-Brač?

Tvrtka Jadran danas pod svojim okriljem okuplja 26 poslovnih subjekata, većinom u vlasništvu, a dijelom u ugovornom upravljanju. Raspolažemo s više od 2000 smještajnih jedinica u hotelima i resortima te preko 1300 parcela u kampovima. U kratkom razdoblju, otkad su tvrtku vlasnički preuzeli hrvatski obvezni mirovinski fondovi PBZ Croatia osiguranje i Erste plavi te osigurali snažnu financijsku podršku, uspješno iskoračujemo na zahtjevno hrvatsko i međunarodno turističko tržište. Uložili smo, unatoč ograničenjima koja nam je svima nametnula svjetska pandemija korone, velika sredstva u podizanje kvalitete smještaja u svojim objektima, u nove sadržaje koji našim gostima nude višu razinu usluge i doživljaja. Osim na crikveničko-vinodolskoj i makarskoj rivijeri, svoje poslovanje proširili smo od sjevera do juga naše obale te na otoke. Cilj nam je biti konkurentan igrač na našem tržištu, ali i doprinositi ukupnom boljitku hrvatskog turizma. Ostvarenju tih ciljeva podređena je i naša organizacija, kao i upravljanje tvrtkom i svim njenim dijelovima. Moj kolega Miroslav Pelko, član Uprave, fokusiran je na financijske aspekte poslovanja, a ja na operativno-organizacijske. Uz ekipu suradnica i suradnika uspješno pokrivamo sva mjesta u kojima imamo poslovne jedinice. Moje radno mjesto, posebno u sezoni, na svim je lokacijama.

Business&Banking: Kako ove sezone posluju drugi hoteli u vašem portfelju?

Hoteli i kampovi, kako vlastiti tako i oni kojima upravljamo, posluju ove godine na rekordnim razinama. Lanjske godine, unatoč poteškoćama koje je nosila epidemija covida, nadmašili smo svoje prihode iz rekordne 2019. godine 24 posto, što nas je svrstalo u red najuspješnijih tvrtki domaće turističke industrije. Uz to, nismo prekidali investicijski ciklus. Orijentirani smo na stalno unapređivanje kvalitete, kako smještajnih objekata tako i usluga, a uz sva kapitalna ulaganja pažnju usmjeravamo i prema svojim zaposlenicima, stvaramo im što bolje uvjete rada, jer nema dobrog hotela i restorana bez još boljeg personala.

Projektanti Grand Hotela View su Ivana Uroda, Hrvoje Marinović i Daniel Vugrinović, dok interijer potpisuje studio OCD arhitekti, hotel ima kategoriju 4 zvjezdice i 230 luksuzno opremljenih soba i apartmana, s mediteranskim vrtovima na balkonima. FOTO: Jadran d.d.

Business&Banking: Budući da ste ipak s Kvarnera, primjećujete li neke razlike u pristupu gostima ili razini kvalitete na jednom otoku kao što je Brač? Koje su prednosti Kvarnera, a koje Brača?

Naš pristup svim gostima je jednak. Naravno da postoje razlike, jer različite lokacije, kategorije i koncepcije smještaja i paleta usluga određuju i profil gostiju. Istra i Kvarner tipične su autodestinacije iako su korona i sve aktualne poteškoće s avioprijevozom znatno produžile udaljenosti na koje se odlučuju turisti dolaziti automobilima. Brač je otvorio neka nova tržišta. Uz Skandinavce, koji su već naši gosti na Makarskoj rivijeri, tu su i Englezi i Francuzi koji nisu toliko česti gosti na Kvarneru. Na Braču je i veliki broj avio-gostiju.

Business&Banking: Koliko slobode u radu imaju direktorica Grand Hotela View Ivona Buljević i direktori drugih hotela vaše grupacije, odnosno, kako izgleda vaša suradnja i koji je vaš dio posla, a koji direktora hotela?

Na čelu svih 26 poslovnih subjekata koji danas posluju u sklopu Jadrana d.d. su profesionalci s velikom dozom samostalnosti, ali i odgovornosti za ostvarivanje poslovnih ciljeva i poslovne politike kompanije. Tu su, naravno, i direktori svih ključnih sektora koji svatko u svom području odgovornosti pridonosi sjajnom uspjehu Jadrana. Ulaskom mirovinskih fondova kao vlasnika u sustav Jadrana unaprjeđuje se i sustav korporativnog upravljanja. Uprava nosi odgovornost za cjelokupno poslovanje, ali bez dobre organizacije i koordinacije svih naših poslovnih i korporativnih aktivnosti ne bi bilo ni ovakvih rezultata.

Business&Banking: Poznato je da su investitori u Hotel View Pavao Vujnovac, Josip Jurčević, Zoran Gobac i Toni Bračić, to jest njihova tvrtka Adria Coast. No oni su upravljanje prepustili vašoj tvrtki, što je, pretpostavljam, uobičajeni poslovni model u svijetu. Koliko je takav model inače prisutan u Hrvatskoj?

Tvrtka Jadran d.d. ugovorila je zakup i upravljanje hotelom Grand View u Postirama s tvrtkom Adria Coast Turizam d.o.o. iz Zagreba za razdoblje od 1. lipnja do kraja ove godine. Takvih slučajeva ima dosta u hrvatskoj turističkoj industriji, da investitori u kapacitete upravljanje prepuštaju turističkim profesionalcima.

‘Hoteli i kampovi, i vlastiti i oni kojima upravljamo, posluju 2022. na rekordnim razinama. A još lani nadmašili smo 2019.’

Business&Banking: Investicija u hotel iznosila je 40-ak milijuna eura. Jesu li vam investitori zadali neki rok u kojem žele povrat investicije i koji bi bio uobičajeni rok za isplativost takve investicije?

Naš ugovor s vlasnicima hotela podrazumijeva upravljanje objektom na principima dobre poslovne prakse. Ugovorno vrijeme je do kraja ove godine, a u međuvremenu ćemo odlučiti u kojem će smjeru ići naša daljnja poslovna suradnja.

Business&Banking: Hotel je izgrađen u rekordnom roku, posebno ako se uzme u obzir činjenica da je građen u vrijeme korone, međutim, dovoljan je bio jedan video koji se proširio internetom da započne negativna kampanja. Pritom se zaboravlja da je hotel nastao na mjestu stare, zatvorene i zapuštene nekadašnje tvornice ribe. Kakvi su sada dojmovi lokalnog stanovništva o hotelu, s obzirom na to da je načelnik Općine Postira Siniša Šime Marović rekao da je hotel najbolja stvar koja se dogodila Postirama i kako razumije da ima i onih kojima se hotel ne sviđa, ali da su to uglavnom ljudi koji nisu iz Postira i s Brača? Zaklanja li hotel pogled s tornja obližnje crkve?

Projektanti Grand Hotela View su Ivana Uroda, Hrvoje Marinović i Daniel Vugrinović, dok interijer potpisuje studio OCD arhitekti. Do sada je hotel dobio znatno više pohvala i povoljnih ocjena nego što je bilo pojedinih primjedbi. No kažu da o ukusima ne valja raspravljati, jer svatko ima svoje viđenje. Najbolji sud dat će naši gosti svojim dolascima, a ponajviše oni koji će se vraćati opet dogodine. Hotel je vizualni i funkcionalni spoj modernog zdanja i prekrasnog mediteranskog krajolika. Privlačit će u idućim vremenima goste koji cijene kvalitetan smještaj, birane sadržaje, vrhunsku poslugu i nadasve prirodni okoliš, a spoj svega toga predstavlja upravo ovaj otok, ovaj kraj i ovaj naš novi objekt.

Business&Banking: Koliko lokalnih ljudi zapošljavate, a koliko sezonaca i odakle vam dolaze sezonci?

U hotelu trećinu radnika čine domaći ljudi s otoka Brača, a važno je istaknuti i da neke od ključnih menadžerskih funkcija drže baš ljudi iz samih Postira. Sa svim našim zaposlenicima, kako stalno zaposlenima tako i prema sezonskim radnicima, uspostavljamo dugogodišnje odnose međusobne lojalnosti čime osiguravamo kvalitetnu razinu svojih usluga gostima, posebno tijekom glavne turističke sezone. Istodobno potičemo i podupiremo školovanje kadrova za zanimanja u turizmu stipendiranjem učenica i učenika u strukovnim obrazovnim ustanovama.

Tvrtka Jadran, u čijoj je Upravi Ivan Safundžić, danas pod svojim okriljem okuplja 26 poslovnih subjekata, većinom u vlasništvu, a dijelom u ugovornom upravljanju, a jedan od njih je i Grand Hotel View. FOTO: Jadran d.d.

Business&Banking: Koje još benefite Postira i Brač imaju od hotela? Načelnik je za Dalmatinski portal prošle godine rekao da vaš komunalni doprinos iznosi 2,5 milijuna kuna, da ćete godišnje plaćati naknadu od 300 tisuća kuna, stvoriti nova radna mjesta, pojačati razvoj izvanpansionske ponude i OPG-ova…

Uspješno poslovanje hotela sigurno će imati odraza i na pozitivna kretanja na Braču. Nova radna mjesta, punija blagajna lokalne samouprave, ali i veliki poticaj za razvoj drugih djelatnosti, od smještaja za sezonske radnike do usluga prijevoza i drugih koje nadopunjuju ponudu hotela.

Business&Banking: Koji udio namirnica, primjerice, nabavljate od OPG-ova?

Sve kvalitetno što se uzgoji i proizvede na Braču ima šanse pronaći svoje mjesto u hotelu. Preduvjet je da sve bude na razini kvalitete hotela, jer gosti koji dolaze u Hotel View imaju svoja očekivanja, a mi smo tu da ih ispunimo u suradnji s domaćim dobavljačima.

Business&Banking: Je li izgradnjom Hotela View završena investicija na Braču ili planirate još neke dodatne sadržaje, projekte, investicije?

Krajem sezone kreće se s uređenjem plaže hotela, što će za iduću godinu zasigurno biti velika dodatna vrijednost za sve goste hotela, ali i za ukupnu vizuru.

‘S multimedijskom modernom dvoranom hotel je privlačan za kongresni turizam pa nam u podsezoni stižu i grupe iz Skandinavije’

Business&Banking: Hotel ima kongresnu dvoranu, je li ta dvorana jedan od glavnih aduta za produžetak sezone i kako je sve namjeravate produljiti? Možemo li privući više gostiju iz, primjerice, Skandinavije, gdje je i usred ljeta prilično hladno, a naše cijene su u odnosu na njihove bagatela?

Grand Hotel View sa svojom modernom multimedijskom dvoranom zasigurno je privlačan za kongresni turizam, koji je pak jedan od ključnih faktora za produženje sezone. Vesele nas već potvrđene grupe upravo iz Skandinavije za ovu godinu, a brački aerodrom je dodatni poticaj da tijekom godine dolaze poslovni ljudi na svoje skupove, ali i odmore.

Business&Banking: Što bi Republika Hrvatska, to jest Vlada, trebala učiniti da se ta naša čuvena sezona produlji? I može li to učiniti Vlada ili je ipak sve na privatnoj inicijativi i idejama?

Turizam je strateška gospodarska grana u Hrvatskoj. Iako neki prigovaraju da je udio turizma u ukupnom BDP-u znatno veći od drugih zemalja, ali dužina naše obale, broj otoka, prirodne ljepote, razvijena cestovna i zračna infrastruktura, sve to pruža veće mogućnosti korištenja nego što je to sada. Glavna sezona je popunjena do maksimuma. Ostaju nam druga razdoblja godine. Na nama u turizmu je da osmislimo programe i sadržaje, a država mora poticati taj razvoj povoljnim financijskim programima, fiskalnim mjerama koje će nas činiti konkurentnijima u odnosu na zemlje u okruženju. U turizmu se mora jako puno raditi da biste zaradili. Ulozi nisu mali, rizici znaju biti i veliki, ali to ne znači da treba odustati. Dugogodišnja iskustva govore da se ipak isplati. Svima, ne samo nama koji smo izravno u turizmu.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.