PBL – problem based learning, odnosno učenje na rješavanju problema pristup je kojim se vodi Sveučilište Aalborg u Kopenhagenu gdje kao izvanredna profesorica i voditeljica diplomskog studija ‘Održivi gradovi’ radi Iva Ridjan Skov. Njenu životnu i karijernu priču gledatelji mogu pogledati u ponedjeljak na HRT1 u posljednjoj epizodi znanstveno-putopisne dokumentarne serije ‘AHA!’
Iva Ridjan Skov je nakon završenog fakulteta u Zagrebu nastavila svoj obrazovni put u Danskoj gdje je na poziv sveučilišta i ostala. Ova nesuđena psihologinja objasnit će gledateljima zašto je neophodno da neobnovljive izvore energije kao što su ugljen, plin, naftni derivati, najviše moguće zamijenimo onim obnovljivima kao što su vjetar, sunce i voda. Ispričat će i kako energetskoj tranziciju pristupa Danska, približit će nam kako energetsko planiranje gleda u budućnost, odgovoriti na pitanje jesu li obnovljivi energetski sustavi skupi te je li moguće u cijelosti transport učiniti energetski učinkovitim, odnosno električnim. Također, približit će gledateljima kako funkcionira dansko društvo kojem su zajedništvo, planiranje i jednakost osnova.
Otkrit će da su biciklisti glavni u danskom prometu te s koliko godina svoju djecu puštaju ‘na kotače’ i uče da s roditeljima suvereno okreću pedalama ulicom. Gledatelji će vidjeti i kako je Kopenhagen sljubio staru arhitekturu s novom, otkrit će nam što je hygge, ali i prošetati CopenHillom – velikom spalionicom otpada u Kopenhagenu koju su Danci vješto iskoristili i na njoj napravili skijalište, a koja proizvodi električnu te toplinsku energiju kojom opskrbljuje 90.000 kućanstava.
Autorice serije Tamara Babun i Una Radić iz zagrebačke produkcijske kuće Wolfgang&Dolly stvorile su seriju kojom su široj publici, a posebno mladima, željele na razumljiv, pitak i motivirajući način približiti znanost i istraživače iz Hrvatske koji su svoje karijere nastavili graditi u inozemstvu, a koji djeluju u raznim područjima znanosti. Željele su nas upoznati s gradovima i zemljama u kojima oni rade i žive te kako sredina u kojoj jesu na njih utječe i kako ih formira.
Komentari