Globalno tržište mobitela smanjilo se u trećem kvartalu za osam posto i zabilježilo najlošiji ljetni rezultat u 10 godina zbog smanjene potražnje za glavnim brendovima na najrazvijenijim tržištima, pokazuju podaci Counterpoint Researcha.
Prodaja je u trećem tromjesečju porasla samo na Bliskom istoku i u Africi, prema podacima kojima je ekskluzivno raspolagao Reuters.
Udio pet vodećih brendova, američkog Applea, južnokorejskog Samsunga i kineskih Xiaomija, Oppa i Viva, pao je na najnižu razinu u tri godine, utvrdio je Counterpoint Research.
Izvješće je raspirilo bojazan da bi kontinuirani pad tržišta mobitela značiti manji prihod za tvrtke poput Applea, koji je u razdoblju od srpnja do rujna isporučio osam posto manje mobitela. Pad je zabilježio i tržišni lider Samsung, za 13 posto.
Huawei povećao tržišni udio
Kineski Huawei povećao je pak tržišni udio u trećem tromjesečju, unatoč strogim američkim sankcijama, iznenadivši sektor novim mobitelom Mate 60 Pro s ugrađenim sofisticiranim čipom domaće proizvodnje.
U odnosu na drugi kvartal ukupne isporuke mobitela u svijetu porasle su pak za dva posto, ulijevajući nadu da bi dvogodišnje razdoblje pada prodaje na godišnjoj razini moglo završiti u zadnja tri ovogodišnja mjeseca.
Counterpoint je izdvojio iPhone 15, lansiran na tržište u rujnu, među čimbenicima koji bi mogli pružiti podršku rastu na razvijenim tržištima poput Sjedinjenih Država, Europe i Južne Koreje.
“Nakon snažnog rujna, očekujemo rast i u razdoblju do kraja godine, počevši s punim učinkom serije iPhone 15”, objavila je ta tvrtka za istraživanje tržišta.
Podršku tržištu pružit će i sezona blagdana u Indiji, kineski ‘festival šopinga’ 11.11. i promotivne cijene na kraju godine diljem svijeta, procjenjuju.
Komentari