ISTRAŽILI SMO Masovne gastro viroze na plaži u Petrčanima, Zavod za javno zdravstvo: uzrok nije zagađeno more

Autor:

Dino Stanin/PixSell

Uznemirena čitateljica iz Petrčana nam se javila zbog velikog broja osoba s probavnim smetnjama, sumnja je pala na zagađenost mora i otpadne vode hotela Pinija, a  Nacional.hr je istražio što se zapravo zbiva.

“Moje je jedno dijete završilo na hitnoj, a drugo dijete, prijateljica, baka, sestra, šogor i nekoliko susjeda  koje poznajemo je povraćalo. Ovdje svaki dan netko razboli od gastro viroze na plaži. Ne žele nikome objasniti što to ispuštaju, ali se svako jutro more pjeni. Na hitnoj su nam rekli da je to sigurno od morske vode jer je strašno zagađeno“, napisala je čitateljica te priložila video snimku cijevi kojom se navodno odvode otpadne vode hotela Pinija u more.

Odmah smo kontaktirali Zavod za javno zdravstvo gdje su nam objasnili da se more u Petrčanima redovito analizira na dvije lokacije, no ne i ispred hotela Pinija, te da će se zbog našeg upita napraviti i analiza mora ispred hotela.

Upit smo poslali i zadarskoj gradskoj upravi.

“Analiza kakvoće mora na području Petrčana provodi se na dvije točke: Uvala Petrčane i Punta skala (obiteljske kuće). Što se tiče hotela Pinija nemamo saznanja o problemima vezanim za otpadne vode hotela Pinija,  no naš odjel za komunalne djelatnosti je vašu prijavu proslijedio nadležnom inspektoratu na promptnu intervenciju”, objasnila je Ivana Dadić, voditeljica odsjeka za informiranje i odnose s građanstvom Grada Zadra.

Iz zadarskog Zavoda za javno zdravstvo su nam objasnili da se more ispituje na  dvjema navedenim lokacijama dva puta mjesečno od 25. travnja 2024.

Dosadašnji rezultati ispitivanja pokazuju da do sada nije bilo evidentirano onečišćenje mora, tvrde iz Zavoda. Rezultati svih ispitivanja kakvoće mora na području Republike Hrvatske mogu se vidjeti na aplikaciji https://vrtlac.izor.hr/kakvoca/.

U Zavodu su također provjerili situaciju vezanu uz navedene probavne smetnje kod službe za epidemiologiju.

“Služba za epidemiologiju Zavoda za javno zdravstvo Zadar nema informaciju o povećanom broju ljudi sa probavnim smetnjama tj. Gastroenterkolitisa više nego što je uobičajeno za ovaj dio godine. Kontaktirali smo i medicinske službe na terenu, Hitnu medicinsku pomoć i oni nam navode iste podatke.
Veliki broj gostiju na manjem prostoru, te visoke temperature doprinose i lakšem prijenosu uzročnika koji uzrokuju tegobe od strane probavnog trakta, a oni se mogu prenijeti hranom, direktnim kontaktom, a i kapljičnom infekcijom. Mi pratimo epidemiološku situaciju i ukoliko bude potrebe poduzeti ćemo protuepidemijske mjere”,  stoji u objašnjenju ravnatelja Zavoda za javno zdravstvo Zadar, Benita Pucara.

Što se tiče podvodne cijevi za ispust otpadnih voda iz hotela Pinija u telefonskom razgovoru s  direktorom hotela Antom Kovačevićem smo saznali da je i hotel dobio istu snimku nakon koje su provjerili cijev, te zbog upita Nacional.hr-a zatražili ispitivanje mora na plaži ispred hotela.

Iz Pinije smo također doznali da hotel ima svoj biopročišćivač na kopnu, te pročišćena otpadna voda odlazi u more kroz 128 metara dugačku cijev koja se nalazi na dubini od 9 metara, a sve, tvrde, prema zakonskim propisima.

“Redovito provodimo stroge kontrole i mjerenja ispravnosti hrane i vode za ljudsku potrošnju. Testiranja se provode periodično u skladu s najvišim standardima. Testiranje kakvoće mora nije u nadležnosti hotela te se ono vrši isključivo od strane nadležnih institucija Zadarske županije. Nakon što smo zaprimili informacije o mogućim problemima s kvalitetom mora u blizini hotela, odmah smo proveli dodatna testiranja ispravnosti infrastrukture vizualnom provjerom od strane angažiranog vanjskog ronioca. Prema primljenim podacima, svi dijelovi podvodne cijevi u dužini od 128 metara su u zadovoljavajućom i ispravnom stanju te nije uočeno nikakvo propuštanje sadržaja. Biopročišćivač koji hotel posjeduje, potkrijepljen je vodopravnom dozvolom”, objašnjava Kovačević.

 

 

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.