Nacional je istražio koliko se hrvatskoj isplatio projekt LNG, a brojke pokazuju da je tijekom 2021. godine preko LNG terminala na Krku uvezeno i u plinski transportni sustav utisnuto 1,6 milijardi prostornih metara plina
Stvarna važnost projekta izgradnje LNG terminala na Krku, koji je u prosincu 2020. godine dovršen i pušten u rad usprkos protestima lokalne zajednice i protivljenjima brojnih ekoloških organizacija, pokazuje se upravo ovih dana, u vrijeme kada se Europa bori s manjkom plina u svojim skladištima i istovremenim drastičnim skokom cijene toga energenta na svjetskom i europskom tržištu. Prema Nacionalovim neslužbenim informacijama, koje su nam potom i službeno potvrđene iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja, tijekom 2021. godine preko LNG terminala na Krku uvezeno je i u plinski transportni sustav utisnuto 1,6 milijardi prostornih metara plina. Od toga je, tvrde u ministarstvu Tomislava Ćorića, čak 95 posto plina ostalo u Hrvatskoj, odnosno namijenjeno je domaćoj potrošnji, što je vidljivo iz dostupnih podataka o količinama prirodnog plina koje su ušle i izašle iz transportnog sustava tijekom protekle godine. Uz sve skromniju domaću proizvodnju plina i dosadašnji uvoz prirodnog plina putem plinovoda iz Mađarske, upravo zahvaljujući plinu iz LNG terminala Hrvatska ima osigurane dovoljne količine plina za vlastite potrebe. No po kojoj cijeni ga plaćamo sada, a po kojoj ćemo ga plaćati u budućnosti posve je druga priča u kojoj brojni parametri igraju važnu ulogu….
Komentari