Ako je tlak zraka u gumi prenizak, guma se pojačano deformira i uvija te se ne može uspostaviti dobra kontaktna površina s asfaltnom podlogom
Tijekom cijele godine treba podešavati ispravan tlak u automobilskim gumama, jer je to od presudnog je značenja za prianjanje guma na kolnik, a time na upravljivost, stabilnost i sigurnost automobila. Ako je tlak zraka prenizak, guma se pojačano deformira i uvija te se ne može uspostaviti dobra kontaktna površina s asfaltnom podlogom.
Zbog toga guma prije proklizava, automobil se lakše zanosi te se produžava zaustavni put. Istodobno se povećavaju otpori kotrljanja te se guma ubrzano troši, a povećava se i potrošnja goriva. Previsok tlak također nije dobar, jer se smanjuje kontaktna površina, guma se nepravilno troši te se povećavaju dinamička opterećenja podvozja i cijelog automobila.
Posebice je opasan neravnomjeran tlak na određenoj ‘osovini’. Zbog toga je nakon svakog punjenja goriva preporučljivo provjeriti tlak u gumama te ga podesiti, prema uputama, ovisno o opterećenju. To je posebno važno kad je u ljetnom razdoblju cesta skliska, odnosno pada kiša, jer se smanjuje rizik da nastane aquaplaning.
Dakle, redovito kontrolirajte tlak zraka u gumama (otprilike pri svakom drugom punjenju goriva) te podesite propisani tlak, ovisno o opterećenju. Ako se tlak zraka značajnije gubi, treba ga češće kontrolirati, ali i otići u gumarski servis. To je posebno važno prije vožnje autocestom, kad je utjecaj ispravnog tlaka zraka u gumi na sigurnost vožnje i potrošnju goriva najveći.
Tlak zraka u gumama: koliko je važan, što znači “bar”, “kPa”, “psi”?
Komentari