Osječka pivovara uložila je ove godine dva milijuna eura u automatizaciju i informatizaciju postrojenja, a vlasnik Ivan Komak najavljuje još 10 milijuna eura novih ulaganja i tri nova brenda, ali i otkriva tko ih trenutno najviše koči
Osječka pivovara uložila je ove godine dva milijuna eura u automatizaciju i informatizaciju svojih postrojenja te unatoč teškoj gospodarskoj situaciji ne staje s investicijama, već najavljuje ulaganja od čak deset milijuna eura. U planu su postavljanje solarnih panela na krovne površine tvornice, nabava vozila na električni pogon, nabava stroja za proizvodnju bezalkoholnog piva, ali i izgradnja vlastite tvornice slada.
Tradicija pivarstva u Osijeku duga je više od tri i pol stoljeća, od 1664. kada je prvi put na području jugoistočne Europe proizvedeno pivo. Za to je zaslužan poduzetni gospodin Bauer čija je manufaktura za proizvodnju piva ujedno postala i prvi ozbiljniji gospodarski subjekt u Osijeku – preteča buduće industrijske proizvodnje. Bogatu pivarsku tradiciju toga kraja baštini i današnja Osječka pivovara s proizvodnjom vrhunskih brendova: Osječko, Osječko crno, Crni Radler, Prvo hrvatsko pivo i Full dobro pivo. “Najveći smo uspjeh postigli s pivom Radler i ono je naš prepoznatljivi izvozni proizvod u zemlje Europske unije i zemlje regije. Uskoro nam izlaze i tri nova brenda, na kojima radimo posljednjih deset godina. To je pivo Bauer, koje je ime dobilo po prvom proizvođaču piva u Osijeku, te pivo Osječko Premium i Purger pivo. Ono po čemu su naša svijetla piva prepoznatljiva jest da su spravljena bez aditiva, što od ove godine i naglašavamo u svojim kampanjama. U proizvodnji piva nema puno filozofije! Potrebni su slad od ječma, hmelj kao začin, kvasac i dobra voda, koju dobivamo iz vlastitih izvora – iz stotinu metara dubokih bunara”, govori za Business&Banking vlasnik Osječke pivovare Ivan Komak.
Osječka pivovara proizvodit će i dva craft piva, a najavila je i proizvodnju nove linije sokova pod brendom Lola Cola te flaširane negazirane vode pod brendom Lola voda, također iz vlastitih bunara. Trenutno godišnje proizvodi između 80 do 90 tisuća hektolitara piva, a proizvodnju planira u idućih pet do sedam godina proširiti na 500 tisuća hektolitara, odnosno 100 milijuna boca godišnje, što bi bio veliki uspjeh za Slavoniju i Hrvatsku jer je Osječka pivovara u stopostotnom domaćem vlasništvu.
“Veliki bi uspjeh bio kada bismo proizvodnju uspjeli vratiti na predratno vrijeme. No moram napomenuti da je trenutne okolnosti u kojima poslujemo vrlo teško premostiti. Kada bi se prije ove krize pojavio neki problem, ja bih našao izlaz za dva do tri dana, a sada ni u tri tjedna ne mogu naći pravo rješenje. Sve je užasno poskupjelo, paru smo prije krize godišnje plaćali 2,7 milijuna kuna, a sada će taj račun iznositi 14 milijuna. Struja je poskupjela 200 posto, a sirovine 100 posto, dok je cijena piva ostala ista. Ne samo da je cijena ostala ista, nego je potražnja za pivom u bocama u zadnja dva mjeseca pala 40 do 50 posto. Drugim riječima, uz ovakva poskupljena energenata naši troškovi proizvodnje postaju enormni, samim time ne možemo biti više konkurentni s postojećim cijenama na tržištu. Uz to, tržište sve više preplavljuje jeftino pivo, a mi ćemo na nečemu na čemu smo zarađivali jednu kunu sada zarađivati 30 lipa. Rješenje tražimo u solarnim panelima koje bismo postavili na krovne površine skladišta i punionice, na površini od 10 tisuća četvornih metara. Ali i tu zapinje jer je HEP spor u izdavanju dozvola. Nije nam jasno zašto za solarnu elektranu ne možemo urgentno dobiti potrebne dozvole i tko iza toga stoji? A spremni smo u postavljanje solarnih panela uložiti osam milijuna kuna i bili bi ugrađeni za šest mjeseci. No bez dozvola ne možemo ništa započeti”, upozorio je Komak.
‘Nije nam jasno zašto za solarnu elektranu od 8 milijuna kuna ne možemo urgentno dobiti dozvole i tko
iza toga stoji’
Osječka pivovara proizvodit će iz solarnih panela i električnu i toplinsku energiju, a uz to želi zamijeniti i svoj vozni park vozilima na električni pogon. No tu planovima za održivu proizvodnju nije kraj. Razmatra se izgradnja vlastite tvornice slada u kojoj bi se ekološki uzgojen ječam prerađivao u slad, ali i proširenje opsega rada i na ugostiteljstvo. “U našoj proizvodnji nigdje nema aditiva i htjeli bismo da nam i slad bude proizveden od ječma koji dolazi iz ekološkog uzgoja, odnosno zelene gnojidbe. Time želimo poticati naše poljoprivrednike, lokalna obiteljska poljoprivredna gospodarstva, da se prebace na ekološki uzgoj i da za nas siju pivarski ječam. Planiramo napraviti i farmu gdje bismo uzgajali crnu svinju te otvarati pubove, a što znači da bismo uz pivo bez aditiva imali i zdravu hranu na tanjuru. To bi bio jedan zatvoreni sustav o kojem sanjam. Ovaj posao je ljubav, a ne novac i bez obzira na poteškoće gledam hrabro u budućnost”, naglasio je Komak.
Crni Radler najveća je uspješnica Osječke pivovare. Izvozi se u zemlje Europske unije i zemlje u regiji. Potencijal našeg Crnog Radlera je ogroman i nezamisliv, kaže Komak. “Tržište ga jako dobro prihvaća, čak i Nijemci, pa i Kinezi. Ono što nama trenutno nedostaje su jaki budžeti za marketing. Raketi najviše snage treba da bi poletjela, da se digne od zemlje. Dokaz za to je naš uvoznik iz Slovenije koji je distribuciju Crnog Radlera počeo doslovce iz garaže, a danas je Crni Radler jedan od najprodavanijih Radlera u Sloveniji. Nije lako hrvatski proizvod prodati u Sloveniji, no ljudi su ga prihvatili jer je riječ o jedinstvenom i vrhunski kvalitetnom Crnom Radleru. Mnogi su nas pokušali kopirati, ali u tomu nisu uspjeli. Također, Crni Radler sada kreće u distribuciju i u Austriji, prodavat će ga jedan veliki njemački trgovački lanac. Želim napraviti nešto što nitko drugi nema, to dugo traje, to nije lagan i brzi put, ali mi njime hrabro kročimo i u njega vjerujemo. Ova godina je bila teška, bit će teška i iduća, ali nekako ćemo se snaći i sigurno ćemo uspjeti.”
Osječka pivovara proizvodit će iz solarnih panela i električnu i toplinsku energiju te želi graditi vlastitu tvornicu slada
Veliki je problem Osječke pivovare damping na domaćem tržištu, stoga se ona sve više počinje fokusirati na izvoz – na tržišta u Grčkoj, Srbiji, u Mađarskoj… “Moćnici plaćaju da se za nas ne čuje i da se naše pivo ne vidi na policama jer smo im jaka konkurencija. U Mađarskoj je trošarina do 200 tisuća hektolitara manja 50 posto, a Mađari su također prepoznali naše pivo kao izuzetno kvalitetno i tamo možemo ostvariti zavidne poslovne rezultate. Također, uložit ćemo 500 tisuća eura u stroj za proizvodnju piva sa smanjenom količinom alkohola – do jedan posto alkohola ili čak potpuno bezalkoholnog piva. Tako možemo raditi i bezalkoholni Crni Radler, a to znači bez plaćanja trošarina na alkohol što nam otvara i tržišta na kojima se konzumiraju bezalkoholna piva. Stroj za izvlačenje alkohola omogućit će da proizvodimo pivo koje je identično standardnom pivu, samo neće imati alkohola. I tu ćemo biti u prednosti nad većinom konkurencije koja bezalkoholno pivo dobiva zaustavljanjem fermentacije, a čime se gubi izvorni okus piva”, zaključio je Komak.
Kvaliteta ne poznaje kompromis i stoga Osječka pivovara želi svojim dugogodišnjem iskustvom te uz pomoć novih tehnologija i partnera, stvarati domaće, zdravo, ukusno pivo kojim nadmašuje samu sebe i koje je spremna podijeliti s ljubiteljima piva.
Komentari