Nagrađivana dramaturginja uoči premijere predstave ‘Ponovno ujedinjenje dviju Koreja’ za Nacional govori o situaciji u kazalištu, aktualnoj političkoj i društvenoj situaciji u Hrvatskoj i otkriva zašto misli da Zlatko Hasanbegović nema kompetencije tražiti zagrebački Gradski
ured za kulturu za svoju stranku
Prva je premijera sezone u zagrebačkom Dramskom kazalištu Gavella “Ponovno ujedinjenje dviju Koreja” Joëla Pommerata, suvremenog francuskog pisca koji se dosad nije izvodio u Hrvatskoj. Redatelj je Paolo Magelli, a dramaturginja predstave Željka Udovičić Pleština, koja je njegov stalni partner na predstavama već 30 godina.
Željka Udovičić Pleština rođena je u Zagrebu, ali više puta je rekla da se smatra Dalmatinkom zbog dalmatinskih korijena. Diplomirala je na Pravnom fakultetu, a potom završila i studij dramaturgije na Akademiji dramske umjetnosti. Kao dramaturginja radila je više od stotinu predstava i to u Hrvatskoj, Sloveniji, Njemačkoj, Mađarskoj, Italiji, Venezueli, Crnoj Gori, Kolumbiji, Francuskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini, Bugarskoj, Makedoniji, Crnoj Gori. Pored toga bavi se prevođenjem, pisanjem i adaptacijama romana za scensko izvođenje, a surađivala je i na scenarijima nekoliko filmskih projekata. Bila je umjetnička ravnateljica Dramskog kazališta Gavella, pomoćnica ministra kulture Hrvatske, zatim zamjenica pročelnika za kulturu te samostalna umjetnica. Ali što god da radila, Željka Udovičić Pleština još uvijek se veseli svakom danu u kazalištu, još uvijek je znatiželjna, veseli je rad na novoj predstavi i s kazališnim timom. U intervjuu za Nacional govori o situaciji u kazalištu, kao i o aktualnim političkim i društvenim trenucima u Hrvatskoj…
Komentari