Ugledni arhitekt odgovara na prozivanja gradonačelnika Zagreba o tome da nije dovoljno fleksibilan za nove promjene njegova projekta, Trga dr. Franje Tuđmana, a govori i o tome što misli o njegovim vizijama Zagreba te zašto se u gradu na mnogim mjestima stvara prometni kolaps
Istaknuti zagrebački arhitekt Nenad Fabijanić prošlog tjedna u medijima je apostrofiran od gradonačelnika Milana Bandića, ali i anonimnih pojedinaca iz zagrebačke Gradske uprave, kao nedovoljno fleksibilan za nove promjene svojeg već gotovog i prihvaćenog projekta Parka dr. Franje Tuđmana i Trga Francuske republike u Zagrebu, koje bi nenajavljeno uključile izgradnju podzemne regulacije prometa tunelima na toj parceli parka.
…
U intervjuu za Nacional otvoreno se referirao na medijske napise koji mu imputiraju arhitektonsku sujetu, na autokratski način odlučivanja gradonačelnika Milana Bandića, zašto gradonačelnik dolazi u situacije da ne sluša i ne uvažava stručnjake iz područja u kojima nije educiran, što misli o njegovim vizijama grada Zagreba, zašto se javnosti često plasiraju lažni statistički i urbanistički podaci i projekcije i zašto u gradu na mnogim mjestima imamo prometni kolaps.
NACIONAL: Kako se osjećate nakon gradonačelnikovih posljednjih reakcija prema vama i nepredviđenih prijedloga za mijenjanje vašeg projekta Trga Franje Tuđmana, nakon što je sve već odavno djelovalo gotovo i spremno za građevinske radove?
Ovakav razvoj događaja slutim već duže vrijeme, a razočaranje temeljim na činjenici da se tim prostorom bavim godinama, od natječaja iz 1998. na kojem sam dobitnik 1. nagrade. Ponovno je nastupilo stanje nekakvog neracionalnog mirovanja kojemu ne nazirem kraj. Naime, ne vidim kraj rješenju kojim se oblikuje jedan izniman prostor i transformira u impresivni gradski park, sasvim sigurno veći od zelene tzv. Lenucijeve potkove. To je urbani park koji pripada velikoj zapadnoj zagrebačkoj četvrti, ali i cijelom gradu. Poznajući svjetske primjere, evidentno je da svaki veliki park egzistira kao zelena oaza uz uvjet dubokog i zdravog tla. Jasno je to svakom agronomu. Ispod njega se rijetko i u vrlo složenim, uglavnom naslijeđenim situacijama mogu pojaviti prometni tuneli, ali na velikoj dubini s dugačkim ulaznim i izlaznim rampama. Na ovoj zagrebačkoj lokaciji apsolutno za to nema opravdanja.
Komentari