Skladatelj i saksfonist sve je uspješniji na globalnoj jazz sceni i njegovi glazbeno-scenski projekti te kompleksni albumi sve više privlače pažnju javnosti. Mak Murtić, unuk velikog hrvatskog slikara Ede Murtića, za Nacional govori o glazbi, karijeri u Londonu i Zagrebu
Unuk poznatog hrvatskog slikara Ede Murtića, glazbenik Mak Murtić se prije sedam godina preselio u London, gdje se u potpunosti posvetio jazz glazbi. Sa svojom djevojkom Majom Rivić, pjevačicom, osnovao je jazz ansambl MIMIKA s kojom sve više privlači pažnju ljubitelja jazza, ali jednako tako i glazbene kritike i svih ljubitelja dobre glazbe. Naime, ansambl MIMIKA broji 20 članova koji se pojavljuju na pozornici te barem još 20 članova koji se nalaze iza pozornice, poput koreografkinje Julie Cheng, producenta Jamesa Greera, kostimografkinje Claire Nicolas, video umjetnika Emiliana Pasinija, kao i drugih glazbenika, ovisno o projektu i nastupu. Njegov ansambl čine glazbenici iz cijelog svijeta, zbog čega je i njihov glazbeni izraz specifičan. Oni izvode originalnu autorsku glazbu koju sklada Mak Murtić, a koja u sebi sadrži elemente suvremenog jazza, progresivnog rocka, londonskog hip hopa, klasike, folklora sa svih strana svijeta, elektronike… U tih sedam godina objavili su tri albuma koje povezuje kompleksna priča koja prati sva ta izdanja, pa tako i najnoviji pod nazivom “Divinities of the Earth and the Waters” (‘’Božanstva zemlje i vode’’) na kojem trenutno rade i na kojem su se fokusirali na glazbene kulture suvremenog Londona i ruralnog predindustrijskog Balkana i Austrougarske, odnosno, kako to Mak voli pojasniti, utjecaje tog vremena na današnja društvena stanja kroz priču o pojedincu koji naivni festival sličan pokladama doživljava kao proces vlastitog života. Hrvatska publika nije ih imala puno prilike upoznati, zbog čega su se ovih dana preselili natrag u Zagreb kako bi se posvetili ovdašnjoj sceni, ali i tradicijskoj glazbi i folklornim vjerovanjima ovog dijela Europe. U razgovoru za Nacional Mak Murtić je pojasnio kako je došlo do stvaranja novog albuma “Divinities of the Earth and the Waters”, zašto ga toliko okupira život bez nacionalnog identiteta, kako se teorija u njegovu stvaralaštvu spaja s glazbom, zašto su se vratili iz Londona u Zagreb te kakvi su im daljnji planovi.
NACIONAL: Sa svojim jazz ansamblom MIMIKA snimate glazbeno scenski projekt “Divinities of the Earth and the Waters” (‘’Božanstva zemlje i vode’’) koji se bavi metaforičkim ljudskim stanjem, ljubavlju, gubitkom, mitovima i borbom u prostoru predindustrijskog Balkana. Kako ste sve to uspjeli spojiti s jazz izrazom?
U pitanju je priča jednog protagonista koja je, između ostalog, inspirirana filmovima armenskog filmskog redatelja Sergeja Paradžanova, s naglaskom na film ‘’Boja nara’’. On na jedan vrlo zanimljiv način prezentira život pojedinca kroz metafore društva. I mene je interesiralo kroz glazbu postaviti jednu apstraktnu priču o pojedincu koji prezentira kompleksna društvena zbivanja. U mojoj priči se tako pojavljuju folklorni festivali, sprovodi pa čak i psihodelija, a sve prožeto referencama na praslavenska božanstva i druge paneuropske mitologije i koncepcije svijeta…
Komentari