Na polovici mandata ravnatelja Gavelle Svrtan je napokon prikupio energiju i kreće najprije u otvaranje nove scene koja s radom počinje idućeg rujna. Za Nacional otkriva da je bio prisiljen ‘preko veze’ zaposliti jednu glumicu u Gavellu, ali je i obećao da se takva praksa neće ponoviti
Dvije godine nakon što je izabran za ravnatelja zagrebačkoga Gradskog dramskog kazališta Gavella, točno na polovici mandata, glumac Boris Svrtan napokon je, kaže, nakon unutarnjih previranja dobio toliko potrebnu energiju za vođenje kazališta. Za Nacional stoga govori o novim planovima, od kojih je za prvi – otvaranje nove scene u Gavelli – napokon dobio obećanje Grada i potreban novac, oko 10 milijuna kuna. Scena 121, kako će se zvati, trebala bi početi raditi sljedeće sezone, a nova dvorana gradit će se tijekom ljeta. Osim o planovima za ovu i iduće sezone, Svrtan je za Nacional priznao da je bio prisiljen “preko veze” zaposliti jednu glumicu – Anicu Kovačević – u Gavellu, ali je i obećao da se takva praksa više neće ponoviti.
…
NACIONAL: Počela je nova sezona u Gavelli i upravo je izvedena prva premijera, predstava “Gospođa Bovary” redatelja Saše Božića. Dobila je loše kritike. Jeste li očekivali negativne reakcije?
Posao kritike je da objektivno prati zbivanja u kazališnom životu i na obraz svakog kritičara ide to kako će pisati o predstavi, profesionalno ili vrijeđajući. U nekim kritikama ove predstave bilo je uvredljivih tonova, ali to graniči s drugom domenom: to nisu kazališne, nego medicinske teme. Odjek kritika za ovu predstavu ipak je bio dobar, ali ja bih prije svega govorio o predstavi. Mi smo u posljednje vrijeme imali nekoliko predstava koje su lektirni naslovi. Želimo transformirati svijest o lektiri i kazalištu koje bi trebalo naturalistički prikazati ono o čemu se u nekom lektirnom naslovu radi. Naša je ideja da kazalište ne bude zamjena za čitanje pa da onda đaci dođu u kazalište, umjesto da čitaju. Ja želim, a vodit ću računa da se o tome povede javna rasprava jer je to goruća tema, da lektirni naslovi budu derivacija osnovnog djela, kao što je Ivana Sajko napisala poetski esej na temelju Flaubertove “Madame Bovary”. Predstava je vrijedna da se inaugurira taj mehanizam, kazališna transformacija i estetska nadogradnja nekog literarnog djela…
Komentari