Institut IGH je najveća firma u projektiranju i nadzoru, s više od 100 tunela

Autor:

Kao najveća inženjerska tvrtka u Hrvatskoj, IGH je tijekom više desetljeća projektirao sve veće tunele unutar državnih granica i u susjednim zemljama

PROMO | Kroz povijest rada tvrtke, inženjeri IGH pokazali su se jamstvom najbolje inženjerske prakse, novčane vrijednosti te istovremene usklađenosti sa svim relevantnim standardima i interesima naručitelja. Kao dokaz vrijedi spomenuti odluku Europskog programa procjene sigurnosti tunela – Euro TAP, prema kojem se tunel Brinje smatra najsigurnijim u Europi.

Hrvatski inženjeri koriste austrijske smjernice za projektiranje za većinu tunela, a isti su se postupci primjenjivali na tunel Brinje. Radi se o dvocijevnom tunelu izgrađen između 2002. i 2004. ,čiji godišnji promet premašuje 4.5 milijuna vozila. Nadzorni sustav u tunelu uključuje svaki podsustav i njime se nadzire i kontrolira rad tunela, a za velik broj mogućih scenarija tijekom rada tunela određene su jasne i nedvosmislene procedure predviđene detaljnim akcijskim planovima.

U 2000-ima, inženjeri IGH suočili su se s novim izazovom tijekom projektiranja željezničke pruge visoke učinkovitosti GP-Zagreb-Rijeka. Projekt uključuje izgradnju dva tunela-najveća dosad u povijesti zemlje – Kapela 1 – L=9200 m i Kapela 2 – L=14450 m. Oba je tunela u idejnoj fazi projektirao IGH.

Kako je gore spomenuto, tvrtka je projektirala tunele i u drugim zemljama, npr. u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Gruziji. U posljednje tri godine, inženjeri iz podružnice IGH u Gruziji izradili su idejna rješenja za dva tunela u planinskim područjima Gruzije.

Tunel duljine 9 km koji povezuje općine Lentekhi i Mestia (regija Svaneti ) u zapadnom dijelu zemlje, prolazi posred planine visine 3500 m. Projektirana trasa tunela nalazi se na 1621÷1684 m nadmorske visine.

Tunel ispod prolaza Zekari Pass, projektiran je kako bi povezivao gruzijske regije Bagdati i Abastumani (turističko područje s termama) i prolazi ispod planine Svaneti Range, visine 2226 m. Najviša točka ceste sjevernog portala tunela duljine 3,3 km nalazi se  na 1784  m nadmorske visine, a točka Južnog portala na 1851 m nadmorske visine, uz razliku u visini između dva tunela od 67 m.

Tako da zahvaljujući velikom rastu projektnih aktivnosti, Institut IGH ostaje i dalje vodeća tvrtka za projektiranje cesta i povezane infrastrukture u južno-istočnom djelu Europe.

OZNAKE: igh, Institut IGH

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.