Kompleks Terra Negra Country Club s restoranom Crna svinja, u Čepinu kraj Osijeka, jedinstveni je primjer arhitektonske preobrazbe nekad zapuštenog industrijskog kompleksa u elitni restoran koji modernom prezentacijom slavonskih specijaliteta i ljepotom interijera privlači goste iz svih krajeva svijeta
Terra Negra Country Club u Čepinu, u sklopu kojeg djeluje restoran Crna svinja, koncept je industrijskog dizajna i široke gastronomske ponude rijetko viđen u Hrvatskoj. Svaki kutak ovog velebnog zdanja i njegove tehničke značajke stvorili su savršeno funkcionalan ugostiteljski objekt koji svojom arhitekturom, vrhunskim osobljem i bogatom ponudom domaćih specijaliteta privlači turiste, poslovne ljude i VIP goste iz svih dijelova Hrvatske i svijeta.
Kompleks Terra Negra Country Club dio je Žito grupe i otvoren je u prosincu 2018. godine. Autori projekta i unutarnjeg uređenja su osječki arhitekti Jelena Kapraljević, djelatnica tvrtke Žito, te Mislav Salitrežić iz SIRRAH projekta. Osnovnu misao, odnosno cilj projekta postavio je investitor sa željom da se u ovom, tada i dalje industrijskom prostoru, stvori reprezentativan ugostiteljski objekt koji će potpuno podići gastronomsku ljestvicu Osijeka i šire regije. “Treba spomenuti da ovaj objekt ne čini samo arhitektura i dizajn, već i njegove tehničke značajke. Tako je u projektu poseban naglasak stavljen na akustiku te kondicioniranje zraka kako bi se stvorio iznimno ugodan ambijent za sva osjetila. Funkcionalnosti objekta najviše ipak pridonosi vrhunsko osoblje koje vezu s arhitekturom ostvaruje kroz niz popratnih prostora gdje smo pokušali osigurati što bolju sinergiju svih zasebnih jedinica koje ovaj restoran pretvaraju u funkcionalan i dinamičan prostor, podređen upravo visokim traženim standardima”, govori za Gastro&Wine Jelena Kapraljević.
Restoran Crna svinja raspolaže sa 180 sjedećih mjesta, od kojih je 80 na vanjskoj terasi, malom dvoranom idealnom za privatna druženja i vinotekom sa “chef’s tableom“. Svaki kutak je poseban, a prostrana terasa s čarobnim pogledom stvorena je za bezbrižno uživanje u čaši vrhunskog vina i probranim okusima. U sklopu kompleksa nalazi se i Terra Negra Event Room – višenamjenska dvorana kapaciteta do 220 osoba, idealna za okupljanja s obitelji, prijateljima ili poslovnim partnerima. Radi se o jedinstvenom prostoru koji povezuje tradicionalne slavonske materijale i suvremene tehnologije, stvorenom za posebne trenutke.
‘Priča restorana fokusirana je na jednu modernu i urbanu Slavoniju, ali nismo se zbog toga odrekli tradicije’
“Tradicijski elementi arhitekture ovih prostora od početka su bili nešto što smo smatrali da treba sačuvati te dodatno istaknuti u prostoru. Suvremeni arhitektonski elementi pojavljuju se tako samo na mjestima gdje je intervencija bila nužna, primjerice na pojedinim konstruktivnim elementima. Takav ciljani spoj tradicijskih i suvremenih arhitektonskih elemenata stvorio je podlogu za smjer unutarnjeg uređenja prostora. S obzirom na lokaciju objekta, u prirodi, okružen poljima industrijski dizajn daje interesantan kontrast postojećim tradicijskim elementima unoseći suvremene i nešto hladnije boje, plohe i materijale u prostor. Pokušali smo stvoriti više ‘mini ambijenata’ pa tako gosti mogu vidjeti suvremenu kuhinju kroz staklene plohe omeđene starom opekom, na neki način evocirajući poznatu slavonsku gostoljubivost kroz vrhunski suvremeni restoran. Posebno se ističu primjerice sanitarni čvorovi koji su kubusi od čistog vidljivog betona, ubačeni su u postojeći prostor i stvaraju željeni kontrast, a međuprostor je iskorišten kao galerijski prostor za mlade lokalne umjetnike te tako na zidovima možete vidjeti radove perspektivnih umjetnika, što dodaje toplinu atmosferi cjelokupnog kompleksa”, naglasio je Mislav Salitrežić.
Voditeljica Terra Negra Country Cluba je Julija Ivanišić, koja za Gastro&Wine ističe kako je restoran Crna svinja savršeno mjesto za obiteljski ručak, ukusnu večeru ili ugodno poslovno druženje. “Plodna slavonska zemlja kao sinonim za hranu i Slavonija kao mjesto dobrog života i jedinstvenih okusa, naša su ljubav i inspiracija. Ovaj restoran i priča koja je vezana uz njega prvenstveno je fokusirana na jednu modernu i urbanu Slavoniju. Nismo se zbog toga odrekli naše tradicije i autohtonih jela, što i sam naziv Crna svinja kao i polja i korali koji nas okružuju govore, ali smo im dali jednu novu dimenziju, jedan novi štih. Zgrada u kojoj se nalazimo, ova dugačka prizemnica i prije je bila dio jednog velikog industrijskog pogona u sklopu Žita, tako da se je industrijski dizajn prilikom njene adaptacije i prenamjene nametnuo kao logični slijed. Nekome tko prvi put uđe u naš restoran teško je povjerovati da je ovaj cijeli prostor nekada bio staja, no on je potpuno preuređen tako da je pratio njegove prijašnje konture – jednostavnost, funkcionalnost i otvorenost. Drvene grede koje su iznad nas i zidovi u cigli svjedok su tog vremena i upravo smo iste materijale koristili i prilikom njegove prenamjene.”
Poznato nam je koliko kontinentalni turizam zaostaje u odnosu na našu prekrasnu obalu i otoke, a ovo je upravo dokaz koliko naša regija vapi za promjenom, dodaje Julija Ivanišić. “Ne smijemo biti ograničeni samo na ono na što smo se odavna naviknuli, što imamo po inerciji, već moramo našu gastronomsku i turističku ponudu osuvremeniti i time našoj Slavniji dati dodanu vrijednost. Da smo u tome uspjeli dokaz su naši gosti koji ovdje dolaze uživati u miru, vrhunskoj usluzi i nezaboravnom okusu naših domaćih jela koja im prezentiramo na jedan novi, moderan način. Svaki je gost za nas jednako važan i na takav mu način pristupamo, bez obzira na to radilo se o javnim osobama, lokalnom stanovništvu ili inozemnim turistima za koje imamo jelovnike na talijanskom, njemačkom i engleskom jeziku. Svi se oni iznenade kada prvi put dođu ovamo, bilo da je riječ o ambijentu ili o hrani koju im poslužimo, a većina njih je od nekoga već čula što ih ovdje očekuje. Dakle, riječima je teško opisati i dočarati ono što smo ovdje uspjeli napraviti, naši gosti odavde odlaze potpuno opušteni, ovo je svojevrsna stres free zona, urbani doživljaj potpuno sljubljen s prirodom i usudila bih se reći sa samim sobom – jedan neohedonizam.”
‘Nekome tko prvi put uđe u restoran teško je povjerovati da je cijeli prostor nekada bio staja. Drvene grede i zidovi u cigli svjedoci su tog vremena’
Voditi ovakav jedan kompleks definitivno je izazov, neprestano ste u pokretu, no s obzirom na to da je ovo prostor iznimnog užitka, također je i užitak voditi ovako nešto, a čemu je ekipa G&W-a osobno svjedočila. “Ovo je živi organizam koji se konstantno mijenja, koji je podložan stalnim promjenama i novitetima u ponudi, posebice onim u gastronomiji, što nam je i primarna djelatnost. No i osjećaj kada u tomu uspijete je nemjerljiv. Najveća nam je nagrada zadovoljan gost, prije par dana su nam bili gosti iz Zagreba, sjeli su u auto i došli kod nas na večeru – na obraze od crne svinje, jelo na koje smo izrazito ponosni. Kada je čovjek spreman ‘potegnuti’ 250 kilometara u jednom smjeru da bi došao na ukusan obrok, tada znamo da smo svoj posao vrhunski odradili”, govori Julija Ivanišić.
‘Kada je čovjek spreman ‘potegnuti’ 250 kilometara iz Zagreba da bi došao na obraze crne svinje, znamo da smo svoj posao odradili vrhunski’
No bez obzira na to što u Terra Negra Country Clubu gosti dolaze iz cijele Hrvatske i iz inozemstva još uvijek ovo mjesto, kao i cijela Slavonija i Baranja nisu dovoljno otkriveni i prepoznati, istaknula je Julija Ivanišić. “Smatram da imamo priliku postati nova Istra. Pri tome konkretno mislim da ljudi nisu dovoljno upoznati s onim što mi jesmo, što nudimo, što sve još možemo pružiti i koliko time možemo unaprijediti hrvatsku gastronomiju. Još se uvijek iznenadim kada nam dođu ljudi iz raznih dijelova Hrvatske i šokirani su kad vide da mi postojimo i što imamo. Stoga treba još više uložiti u marketing i promidžbu hrvatske kontinentalne gastronomije, posebno Slavonije koja ‘pati’ od predrasuda kako je riječ o siromašnoj regiji. Ali s druge strane, nije sve tako crno, pogledajmo Osijek koji se posljednjih godina prilično razvio i sve nas gura naprijed, posebno turistički sektor kojem pripadamo. Sve što nam treba je da se svi više aktiviramo. Primjer toga je cijela Žito grupa, koja se vodi ciljem dodavanja dodatne vrijednosti cijeloj regiji, svi su naši projekti takvi i to je nešto doista vrijedno i nesebično.”
U Žito grupi sa svakim novim projektom se već razmišlja o idućem, tako da je u planu da Terra Negra Country Club proširi svoju djelatnost na hotelijerstvo i zdravstveni turizam. Pripremanjem novog projekta uvelike će se povećati vrijednost ove lokacije, oplemenit će je se novim sadržajima i time dati veliku dodanu vrijednost Slavoniji.
Komentari