Indija se priprema za procvat zračnog prijevoza

Autor:

Raimond Klavins, Unsplash

Indijski ministar prometa poručio je domaćim avioprijevoznicima da se okrenu međunarodnom prometu i pomognu s gradnjom čvorišta, signalizirajući im dobru startnu poziciju u utrci sa stranim kompanijama u razdoblju procvata prijevoza.

“Indija je na prekretnici”, rekao je ministar Jyotiraditya Scindia u intervjuu za Reuters.

“U nadolazećim godinama vidjet ćemo eksploziju zračnog prometa”, objasnio je ministar, dodajući da želi da se domaći prijevoznici fokusiraju na širenje na inozemna tržišta.

Indija spada među najbrže rastuća tržišta zračnog prijevoza u svijetu, s potražnjom koja nadmašuje kapacitete zrakoplova. No, najveći dio međunarodnog prometa ‘ugrabili’ su inozemni prijevoznici s učinkovitim čvorištima.

Indija im želi preoteti dio tog tržišnog kolača poticanjem rasta domaćih prijevoznika i zračnih luka.

Air India je u veljači naručila rekordnih 470 mlažnjaka i agresivno prodire na međunarodno tržište. Njezin domaći konkurent IndiGo također pregovara o isporuci više od 500 zrakoplova i čeka isporuku istog broja aviona iz starije narudžbe.

Indija ne želi povećati kvote u prometu prema zemljama Perzijskog zaljeva već potiče domaće prijevoznike da konstatno nude letove većim zrakoplovima na udaljene destinacije, objasnio je ministar, dodajući da narudžbe IndiGoa i Air Indije pokazuju da je ta “tranzicija” već počela.

Indija također želi pokriti potrebu za prijevozom 1,3 milijarde stanovnika izgradnjom novih zračnih luka u udaljenim regijama i širenjem kapaciteta u glavnim zračnim lukama.

“Danas su naša središta na istočnoj ili na zapadnoj granici. S obzirom na brojke, moramo izgraditi središte unutar Indije”, objasnio je.

Očekuje se da će se domaći i međunarodni putnički promet kroz šest glavnih indijskih zračnih luka u idućih pet godina više nego udvostručiti, na 420 milijuna putnika. Flota zrakoplova trebala bi porasti s današnjih 700 na više od 2000 aviona, rekao je ministar.

Ne strahuje od prekomjernih kapaciteta, ukazujući na gospodarstvo, brzu urbanizaciju i nedovoljno razvijeno tržište zračnih putovanja.

Nekada su se ulaganja u zračne luke i zrakoplove usmjeravala samo u gradove koji su se dičili snažnim gospodarskim rastom, a danas zračne luke i avioprijevoznici diktiraju gospodarski rast, rekao je 52-godišnji ministar.

“Pradigma se promijenila iz korijena, zaključio je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.